۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۳۶۴۸۳
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه‏قم:

وحدت علمی لازمه وحدت عملی حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم گفت: تا وقتی علوم سکولار دانشگاهی به علوم اسلامی تبدیل نشود و حوزه و دانشگاه از لحاظ علمی به وحدت نرسند از لحاظ عملی هم به وحدت نخواهند رسید.
حجت‌الاسلام عباس رفعتي، مدير مرکز تخصصي حقوق و قضاي اسلامي
حجت الاسلام عباس رفعتی، رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ضمن برشمردن فعالیت های آیت الله شهید مفتح در به وجود آوردن وحدت میان حوزه و دانشگاه گفت: ارتباط حوزویان با دانشگاهیان، کاشتن بذر انقلاب بین دانشجویان بود که باعث شد دانشجویانی که روحیه انقلابی داشتند در دام گسترده ملی‏گراها گرفتار نشوند.
 
رییس مرکز تخصصی حقوق قضای حوزه علمیه قم افزود: دشمن بعد از انقلاب متوجه شد چه ضربه ای از نفوذ روحانیت در بین دانشجویان و ارتباط دانشجویان با روحانیت خورده است، از این جهت بود که استاد مطهری و آیت الله مفتح را به شهادت رساند.
 
حجت الاسلام رفعتی ارتباط بیشتر حوزه و روحانیت را با دانشگاه و دانشجویان باعث اسلامی شدن دانشگاه ها دانست و افزود: با کاسته شدن وحدت حوزه و دانشگاه فضای دانشگاه به سوی سکولاریستی و ضد دینی پیش می رود.
 
وی تدوین کتب و برنامه ریزی رشته های علوم انسانی به ویژه علوم اسلامی دانشگاه ها را در حوزه های علمیه از راهکارهای ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه از لحاظ محتوا به طور خاص در علوم اسلامی و به طور عام در علوم انسانی محتوای غنی و اصیل را ارائه خواهند کرد.
 
رییس مرکز تخصصی حقوق قضای حوزه علمیه قم یکی از ویژگی های قابل توجه دانشگاه را غالب و ساختارپذیری مناسب توصیف کرد و ادامه داد: از ویژگی های حوزه پردازش متقن ترین محتوا است اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گیرند رشته های علوم انسانی و اسلامی در دانشگاه تقویت می شود.
 
وی هدف از تأسیس بسیاری از رشته های دانشگاهی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را تربیت اسلام‏شناسان جدای از روحانیت در جامعه دانست و اظهار داشت: در زمان قبل از پیروزی انقلاب با به وجود آوردن انحراف در مسیر علوم و رشته های دانشگاهی، برخی دانشجویان را به انحراف کشاندند.
 
حجت الاسلام رفعتی در پایان ابراز داشت: در کشور ما خشت اول علوم دانشگاهی با انحراف و جدایی از اصالت های دینی گذاشته شده بنابراین حوزه و دانشگاه تا زمانی که از لحاظ علمی به وحدت نرسیده اند در عمل نیز به وحدت نخواهند رسید. وحدت علمی نهادینه کردن وحدت در محتوای علوم انسانی دانشگاه ها است که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است./836/ت302/ج
ارسال نظرات