۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۳۶۴۹۱
مدیر حوزه های علمیه برادران استان البرز:

فاصله حوزه و دانشگاه بزرگ ترین آسیب در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه برادران استان البرز گفت : متاسفانه امروز دانشجو و طلبه خود را غریب از هم می دانند و این بزرگترین آسیب در جامعه ای است که راس آن ولایت است.
مدير حوزه هاي علميه برادران استان البرز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام محمدابراهیم سلطانی، مدیر حوزه های علمیه برادران استان البرز در نشست هم اندیشی مسؤولان و نخبگان حوزه و دانشگاه با موضوع بررسی راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه که ظهر امروز در مصلی نماز جمعه کرج برگزار شد، با گرامیداشت شهادت آیت الله مفتح، بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و گفت: اگر به مسأله حوزه و دانشگاه نگاه ویژه ای داشته باشیم بسیاری از مشکلات پیش رو برطرف و حل خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه شهید مفتح نماد وحدت حوزه و دانشگاه است اظهار داشت: شهید مفتح آغازگر تحول بزرگ و بنیان گذار تحولی فرهنگی در حوزه و دانشگاه شد که منشأ حرکت تعالی و رشد در جامعه اسلامی است.
 
حجت الاسلام سلطانی بیان داشت: دانشمندان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دهه اخیر دستاوردهای بزرگی را در زمینه های مختلف علوم به دست آورده اند زیرا همیشه خدا را ناظر و شاهد اعمال خود می دیدند و به دست آوردن این موفقیت ها را مرهون لطف خداوند می دانند.
 
وی تصریح کرد: ریشه و سرچشمه همه علومی که خداوند به جامعه بشریت عنایت کرده است قرآن می باشد بر اساس آیات قرآن کریم علم توسط خداوند به انسان ها ارزانی داده شده است بنابراین انسان ها باید نهایت استفاده را در از این نعمت الهی را داشته باشند.
 
مدیر حوزه های علمیه برادران استان البرز گفت: انسان ها در هر جایگاه علمی که باشند باید توانمندی های خود را ریشه در توجه به خدا و موهبت الهی بدانند از این رو می توان گفت علم در کنار توجه به خدا و اخلاق و تقوا تکمیل می شود.
 
وی با بیان این که میان حوزه و دانشگاه فاصله ای فرسنگی ایجاد شده است بیان داشت: متاسفانه امروز دانشجو و طلبه خود را غریب از هم می دانند و این بزرگترین آسیب در جامعه ای است که رأس آن ولایت است.
 
مدیر حوزه های علمیه برادران استان البرز یادآور شد: علی رغم این که اهداف حوزویان و جامعه دانشگاهیان احیای فرهنگ اسلام است و به دنبال یه هدف می باشند وجود فاصله فرسنگی میان این دو مرکز مانع از شکل گیری وحدت می شود.
 
حجت‌الاسلام سلطانی یادآور شد: گاهی این دو قشر جایگاه کاذبی را برای خود ایجاد می کنند و این جایگاه حجابی می شود که مانع از دیدن حقایق است که این خود یک آفت بزرگی در جامعه است.
 
 
وی در پایان با اشاره به حدیثی از امیر مومنان علی (ع) مبنی بر این که هرگاه خداوند بخواهد بنده‌ای را خار کند دریچه‌های علم را بر روی وی می‌بندد چرا که علم چراغ خرد، عقل و اندیشه است تاکید کرد: نباید دانشجو و طلبه خود را بی نیاز از دیگری بداند زیرا هدف هر دو قشر ایجاد جامعه ای اسلامی است./801/پ202/ب6
ارسال نظرات