۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۲۳۶۵۰۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

تعلیم و تربیت دینی مؤثرترین عامل شکل‌گیری اخلاق و شخصیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، مسؤولیت معلمان را در امر تعلیم و تربیت سنگین دانست و افزود: مؤثرترین عامل شکل‌گیری اخلاق و شخصیت، تعلیم و تربیت است و از همین نقطه نظر می توان گفت که ارزش کار معلم با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست.
حجت الاسلام جلالي امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در نشست صمیمی با معاونان و مدیر آموزش‌و‌ پرورش فریدونکنار، دانش‌آموزان را به زمین های آماده کشت توصیف کرد و اظهار داشت: هر نوع بذری را که در این زمین بکاریم، همان را برداشت می کنیم.

 

امام‌جمعه فریدونکنار تصریح کرد: عوامل زیادی در شکل‌گیری شخصیت و اخلاق فرد مؤثر هستند که از مهم‌ترین آنها می توان از وراثت، خانواده، معلمان و جامعه نام برد.

 

وی مسؤولیت معلمان را در امر تعلیم و تربیت سنگین دانست و افزود: مؤثرترین عامل شکل‌گیری اخلاق و شخصیت، تعلیم و تربیت است و از همین نقطه نظر می توان گفت که ارزش کار معلم با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست.

 

حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: تأثیری که یک معلم می تواند بر دانش‌آموز بگذارد حتی بالاتر از پدر و مادر او است بنابراین لذتی بالاتر از تربیت یک انسان وجود ندارد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که امروزه آموزش و پرورش بنا‌به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمان های پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می‌شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش با رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد و به تدریج از یک حالت ساده ابتدایی به یک حالت پیچیده درآمده است.

 

وی با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش باید در جهت پرورش نیروهای مؤمن و معتقد به اصول انقلاب تلاش کند، ادامه داد: ترویج معارف دینی باید در کنار مباحث علمی باید در اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد. 

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اهتمام ویژه آموزش و پرورش به امر برگزاری نماز ‌جماعت در مدارس، تأکید کرد: اقامه نماز‌جماعت در مدارس با نگاه ویژه‌ای دنبال شود و امیدواریم شاهد حضور مسؤولان شهری در این کار بزرگ فرهنگی باشیم.

 

احیای ستاد امر‌به معروف در مدارس متوسطه دوم

 سید عظیم اسماعیل‌زاده، مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته از سوی این اداره با اشاره به روش های اجرای ساحت‌های شش‌گانه «سند تحول بنیادین» در مدارس، اذعان داشت: اهمیت ویژه به برگزاری نماز با حضور ائمه جماعت در مدارس و تشویق همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان به حضور در نماز‌جمعه از جمله فعالیت هایی است که در آموزش و پرورش فریدونکنار پیگیری می شود.

 

وی تصریح کرد: معاونان و مربیان پرورشی، آموزش های لازم جهت ترویج مسائل دینی و احکام را فرا گرفته‌اند و امسال ستادهای امر‌به معروف در اداره آموزش و پرورش فریدونکنار و مدارس متوسطه دوم احیا شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار همچنین از برگزاری یادواره شهدا در مدارس و دیدار از خانواده های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز از سوی این اداره در فریدونکنار خبر داد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات