۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۳۶۵۲۰
گزارش رسا از سفر یک روزه وزیر بهداشت به قم؛

رضایت مندی مراجع سوغات وزیر خدوم و پرکار دولت یازدهم/ تأکید علما بر فرهنگ سازی و تشویق مردم به فرزندآوری با رفع موانع

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، مراجع تقلید در قم میزبان پرکارترین و خدوم‌ترین وزیر دولت تدبیر و امید بودند که از وی و هیأت همراه به گرامی استقبال کردند، دکتر هاشمی نیز با سوغاتی رضایت مندی علمای دین به پایتخت بازگشت.
رضايتمندي مراجع سوغات خدوم‌ترين وزير دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، روز پنج شنبه، 27 آذر ماه مراجع تقلید میزبان پرکارترین و خدوم‌ترین وزیر دولت تدبیر و امید بودند که از وی و هیأت همراه به گرامی استقبال کردند.

 

براساس این گزارش، وزیر بهداشت در این سفر یک روزه با حضرات آیات لطف‌الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، جعفر سبحانی و عبدالله جوادی آملی دیدار کرد.

 

در این دیدارها مراجع تقلید هر کدام به صورت جداگانه ضمن تقدیر از خدمات ارزنده وزارت بهداشت و شخص وزیر، بر تداوم این‌گونه برنامه‌ها و فعالیت‌ها تأکید کردند.

 

پس از زیارت حضرت معصومه(س)، رضایتمندی علمای دین بهترین سوغاتی بود که وزیر متواضع و متین دولت یازدهم با خود به پایتخت همراه برد.

 

مبارزه با شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر»
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به عنوان نخستین میزبان وزیر بهداشت، عملکرد این وزارتخانه را سبب رضایت مردم دانست و با بیان تاکنون چنین توفیقی برای وزارتخانه‌ای حاصل نشده است، عنوان کرد: إن شاء الله بتوانید این کار را ادامه دهید و مأیوس نباشید، هدف بسیار مقدسی است و برای رسیدن به هدف بزرگ هر مشکلی را انسان باید تحمل کند.

 

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشتباه خواندن شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» بر مبارزه با آن تأکید و بیان داشت: هرچه مشکل داریم به خاطر عمل نکردن به دستورات حیات بخش اسلام است؛ اگر مردم را به فرهنگ غنی اسلام آشنا کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

 

وی همچنین مسؤولیت‌ها را امانت، فرصتی‌گذرا و کوتاه خواند که باید از این فرصت‌ها برای تقرب به خدا بهره گرفت، گفت: اگر بتوانیم از این فرصت‌ها برای عزت مملکت اسلامی و رفاه حال مردم به خصوص محرومان استفاده کنیم، افتخار بزرگی است.

 

نسل توانمند نیاز حیاتی جامعه
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی دومین میزبان دکتر هاشمی بود که در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات ارزنده این وزارتخانه با تأکید بر فرهنگ سازی نسبت به ازدیاد نسل خاطرنشان کرد: داشتن نسلی توانمند در هر زمان یک امر حیاتی است و شما هر قدر می‌توانید به این مهم کمک کنید.

 

وی خطاب به وزیر بیان داشت: سخن شما در اطبا مؤثر است، به آنها سفارش کنید ضمن شرکت در مراسم عزاداری، در ایام شهادت حضرت زهرا(ع) در طرح داوطلبانه طبابت رایگان برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و فعالیت بیشتر شرکت کنند.

 

تقدیر از وزارت بهداشت/لزوم مقابله با دریافت زیر میزی از سوی برخی پزشکان

وزیر بهداشت پس از دیدار با این دو مرجع به دیدار حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی رفت و ایشان نیز با بیان این‌که گام‌های م‍ؤثر و ملموسی از سوی وزارت بهداشت برداشته شده است، از خدمات گوناگون این وزارتخانه همانند تهیه تجهیزات پزشکی و برخورد با زیر میز بگیران تشکر کرد.

 

وی گفت: پزشکان افراد محترمی بوده و دریافت زیرمیزی از سوی برخی برای جامعه پزشکی عیب و زشت است.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن ابراز نگرانی از کاهش جمعیت، فرزند بیشتر را سبب آبرومندتر و عزیزتر شدن جامعه عنوان کرد و بیان داشت: گاهی در گوشه و کنار شنیده می‌شود که افرادی موضوع سابق درباره جمعیت را دنبال می‌کنند، با این‌ها باید به شدت برخورد شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم از پیشرفت تجهیزات پزشکی با وجود تحریم‌ها ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: گاهی فشار دشمنان سبب انسجام بیشتر می‌‌شود و در مسائل مختلف به خودکفایی می‌رسیم، باید بر مشکلات مسلط شده و هرگز عزت و شرافت را از دست نداده و تسلیم زیاد خواهی دشمنان نشویم.

 

وزیر بهداشت افتخار دولت یازدهم است
حضرت آیت‌الله نوری همدانی نیز ساعت 11 در محل بیت خود میزبان وزیر بهداشت بود که وی را از افتخارات دولت یازدهم بیان کرد و اظهار داشت: تا به حال به این میزان در بخش سلامت و درمان به مناطق محروم رسیدگی نشده بود، تا می‌شود باید به این مناطق خدمت و رسیدگی شود.

 

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام گرفته برای از بین بردن معضلات ناباروی تأکیدکرد: البته باید نظارت کاملی بر طرح‏های عملی شده، وجود داشته باشد و این کارها همچنان تداوم پیدا کند.

 

سقط جنین آدمکشی مؤدبانه در قرن 21 است
در دیدارهای نوبت عصر این سفر یک روزه، وزیر بهداشت با
حضرت آیت‌الله سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد که استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اقدامات وزارتخانه بهداشت و دکتر هاشمی را گامی مثبت و ارزنده در جهت خدمت به مردم در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد.

 

وی با تأکید بر این‌که درمان، صحت و بهداشت از اصول اساسی اسلام است، خواستار گسترش بیمه در سطح کشور شد و گفت: البته مردم باید در پرداخت حق بیمه دقت داشته و بیمه گران نیز خدمات مناسبی به آنها ارائه دهند.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با انتقاد از تک فرزندی نخبگان کشور، جمعیت را سبب پیشرفت و ترقی کشور عنوان کرد و بیان داشت: خانواده‌ تک فرزند نشاطی نخواهد داشت؛ چرا که فرزندان چراغ خانه و سبب نشاط خانواده می‌شوند.

 

این مرجع تقلید سقط جنین را آدم کشی مؤدبانه در قرن 21 خواند و خواستار نظارت کامل وزارت بهداشت بر بیمارستان‌ها برای محقق نشدن چنین عملی و برخورد با متخلفان شد.

 

دولت باید طبیب مردم باشد/برخورد قاطع دولت با مفسدان
حضرت آیت‎الله جوادی آملی دیگر میزبان دکتر هاشمی در نوبت عصر بود که از طبیب جامع الدوار به عنوان فرد آشنا به تمام دردها، بیماری‌ها و درمان‌ها یاد کرد و اظهار داشت: طبیب جامع الدوار بودن اگر محال نباشد، کار بسیار مشکلی است و شاید با وحدت ایجاد شده در نظام و وزارتخانه‏ها قابل دسترسی باشد.

 

وی تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) طبیب جامع الدوار بودند، یعنی بر دردها آشنا و برای آن مرهم تهیه می‌کردند، دولت هم باید برای مردم طبیب باشد و مرهم برای مشکلات مردم فراهم کند، از طرفی هم کسانی که برای مردم مشکل ایجاد می‏کنند مانند اختلاس‏گران را داغ کند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

 

مفسر برجسته قرآن کریم اظهار داشت: کشور ما غنی بوده و نیازی به بیگانگان نداریم؛ اگر به توانایی‏های خود ایمان داشته باشیم و به آنها اتکا کنیم، می‏توانیم این گرانی و تورم را شکست دهیم.

 

تقدیر از اجرای طرح بیمه همگانی
حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی به عنوان آخرین میزبان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که از خدمات متنوع وزارت بهداشت به ویژه اجرایی کردن طرح بیمه همگانی تقدیر و خاطرنشان کرد: چندان به دنبال تبلیغ نباشید، چرا که بهترین تبلیغ عملکرد است.

 

وی یادآور شد: اگر عملکرد خوب باشد مردم نیز همراهی خوبی خواهند داشت؛ امیدواریم در زمینه توسعه مراکز بهداشتی و درمانی همواره موفق باشید./993/پ201/ج

ارسال نظرات