۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۳۶۵۲۲
مدیر مدرسه آیت الله ابوتراب امامی‌کاشانی:

پژوهش کلید تمامی موفقیت‌های کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آیت الله ابوتراب امامی ‌کاشانی‌ گفت: وحدت زمانی وحدت واقعی است که همه چیز را ازآن خدا بدانیم و برای خدا کارکنیم آن موقع وحدت طبیعی خواهیم داشت.
حجت السلام رضا محمد نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام رضا محمد نظری، مدیر مدرسه علمیه آیت الله ابوتراب امامی‌کاشانی پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از پژوهشگران و نخبگان این شهرستان گفت: وقتی کارها برای خدا باشد وحدت طبیعی خواهد بود نه وحدت صوری و تصنعی و از قبل  برنامه ریزی شده باشد.

 

وی بر تخصصی بودن امور فرهنگی تأکید کرد و با اشاره به بهره گیری از تخصص های علمی، تحقیقاتی و کاربردی متقابل در امر توسعه علمی،پژوهشی‌گفت: مهم نیست که چه ارگانی و نهادی وارد به فعالیت فرهنگی شده است بلکه مهم این است که فعالیت های فرهنگی خود را ساماندهی شده انجام دهند.

 

به گفته وی شهرستان کاشان دارای مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه های علمیه توانمندی است که می توانند در کمک رسانی به ایده های فرهنگی و تقویت پژوهش ها کمک کنند.

 

حجت الاسلام محمدنظری از پژوهش به عنوان کلید تمامی موفقیت‌های کشور نام برد وگفت: نام‌گذاری امسال با عنوان  سال اقتصاد و فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی چراغ راه ما است.

 

به گفته وی، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بر اساس پژوهش و کار کاربردی زمینه‌ساز رشد و تعالی کشور باشند.

 

حجت الاسلام محمد نظری ارتباط و تبادل اطلاعات علمی، تحقیقی بین حوزه و دانشگاه، بهره مند شدن طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل توانمندی های فکری، تجربی، پژوهشی، آموزشی، شناخت نیازهای منطقه در زمینه های کاری طرفین را مهم دانست. 

 

مدیر مدرسه علمیه آیت الله ابوتراب امامی کاشانی در ادامه یاد آورشد، چنانچه برنامه های فرهنگی در شهرستان ساماندهی نشده باشد منجر به موازی کاری  و هزینه های هنگفتی را به دنبال خواهد شد اما از آن طرف  پژوهشگران توانمند حوزه و دانشگاه به دلیل عدم حمایت با مشکلات زیادی روبرو خواهند بود.

 

حجت الاسلام محمد نظر بر شناسایی مشکلات پیش روی پژوهشگران شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: برای کاربردی کردن پژوهش ها و تبدیل آن به کالا، پژوهشگران ما نیازمند حمایت و پشتیبانی مسؤولان هستند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات