۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۳۶۵۳۷
دادستان کل کشور:

اگر تدابیر رهبری و بصیرت مردم در فتنه 88 نبود امروز ایران تحت سلطه دشمنان بود

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور یکی از ویژگی‌های مهم مسؤولان و مدیران کشور را نترسیدن از دشمنان و توکل بر خدا دانست و گفت: این اصل اساسی است که از دشمن نباید واهمه داشت و در مسیر عدالت گستری و حق خواهی باید گام برداشت.
حجت الاسلام رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان این‌که همواره توحید و حق بر عوالم وجود حاکم است، اظهار داشت: خداوند در قرآن خود را باغبان جامعه بشری معرفی می‌کند و در مقابل نسبت به طاغیان درهم کوبنده است.


وی با اشاره به این‌که پیامبر اسلام مهیمن است یعنی بر همه انبیا و و ادیان قبل از خود هیمنه علمی و دستی کامل تر و جامع تر دارد،‌ گفت: پیامبر(ص) در قوس نزول سر سلسلسه انسان های کامل و اول مسلمین است؛ این اولیت زمانی نیست بلکه اولیت رتبی است و ایشان نخستین معلم بشر و ملائکة الله هستند.


دادستان کل کشور ادامه داد: پیامبر(ص) مظهر لیس کمثله شی و در قله عبودیت و بندگی هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مصونیت پیامبر(ص) در سنت و سیره را از دیگر ویژگی‌های ایشان دانست و ابراز کرد: همچنان که قرآن از هرگونه تحریف  مصون است پیامبر نیز مصونیت دارد؛ تبعیت از هواهای نفسانی در پیامبر(ص) راه  ندارد و آنچه می‌گویند وحی الهی است.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که پیامبر(ص) جلوه تمام عیار رحمت هستند، گفت: این رحمت پیامبر(ص) شامل رحمت عامه و خاصه می‌شود و ایشان برای همه مردم رسول و رحمت هستند.


وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر این‌که در مقابل ولی خدا نباید صدای خود را بلند کرد و بر ایشان پیشی گرفت،‌ افزود: در شأن علی(ع) آمده که ایشان در کنار پیامبر(ص) لب به سخن نمی‌گشودند.


دادستان کل کشور با بیان این‌که خداوند برای هیچ نعمتی همچون نعمت رسالت و ولایت بر بشر منت نگذاشته است، خاطرنشان کرد: وقتی نعمتی بزرگ باشد توأم با منت خواهد بود.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: پیوند بین امامت و رسالت جز در پرتو ولایت الهی ممکن نیست و توحید در جان انسان جز با ولایت جای نمی‌گیرد.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:‌ برخی از مردم رسالت رسول و ولایت ولی را نمی پذیرند چون جاهل هستند ابوجهل‌ها هرچه معجزه از پیامبر می‌دیدند رسالت ایشان را پذیرا نمی‌شدند و در مقابل ایشان صف آرایی می‌کردند.


وی خاطرنشان کرد:‌ قبائل وحشی، اشراف مکه، یهودی‌ها، منافقان و انسان‌های مبتلا به هواهای نفسانی از گروه‌هایی هستند که در مقابل پیامبر(ص) ایستادند و بر طبل باوهای جاهلی خود می‌کوبیدند.


دادستان کل کشور با بیان این‌که پیامبر(ص) به دنبال برپایی نظامی بر مبنای توحید خالص، استقرار عدالت و قسط و ترویج مکارم اخلاق بود، گفت: نظام جاهلی در مقابل خواست توحیدی پیامبر(ص) مقابله با توحید را پیشه می‌کند و به دنبال نظام تبعیض و تضییع حقوق انسان‌ها و اخلاق انتفاعی است.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که سطله گران دلشان برای کشورهای دیگر نمی‌‌سوزد و برای جلب منافع خود در ظاهر اخلاق را مراعات می‌کنند، اظهار داشت: اگر اخلاقی هم در ظاهر مستکبران مشاهده شود، اخلاق انتفاعی است.


وی با بیان این‌که امروز گرفتار جاهلیت مدرن هستیم، ابراز کرد: جاهلیت قدیم با روش مدرن به میدان آمده و از دانش، فناوری و سلاح‌های هسته‌ای برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود استفاده می‌کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: مستکبران جهانی با تضییع حقوق انسان ها بدترین جنایت‌ها را در حق بشر با استفاده از پول، قدرت و شبکه‌های ماهواره‌ای خود انجام می‌دهند و به دنبال حاکم کردن روش خود در جهان هستند.


دادستان کل کشور با بیان این‌که نظام نبوی به دنبال ارائه الگویی برای زندگی سعادت‌مند بشر است، افزود: نظام نبوی می‌خواهد فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه حکمفرما باشد و فرهنگ، اقتصاد وسیاست جامعه بر مبنای ارزش‌های الهی شکل گیرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد: تنها راه سعادت جامعه ما این است که سبگ زندگی نبوی و علوی را در جامعه و تمامی ابعاد زندگی خود حاکم کنیم و در سه سطح بینش گرایش و کنش این سبک زندگی باید عملیاتی شود.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امروز دشمنان با تهاجم فرهنگی به دنبال سکولاریزه کردن جامعه هستند، گفت: امروز کسانی که از مرزهای اعتقادی و فرهنگی ما در برابر تهاجم دشمنان حراست می‌کنند نقش مهم و اساسی دارند.


وی با بیان این‌که فضای مجازی در کشور میدان حضور دشمنان شده است، ابراز کرد: دشمنان با استفاده از این فضا به دنبال القای شبهه بوده و امنیت اخلاقی و روانی جامعه را به خطر می‌اندازند؛ فضای مجازی بستری مناسب برای ارتباطات است اما باید در کنار بهره بردن از حسن‌ها نسبت به مخاطرات آن نیز مراقب کرد.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری یکی از ویژگی‌های مهم مسؤولان و مدیران کشور را نترسیدن از دشمنان و توکل بر خدا دانست و گفت: در قرآن نیز خداوند بارها به پیامبر در مأموریت‌های مهم می‌فرماید که از دشمنان خوف نداشته باش و تنها از من بترس.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد:‌ امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز در مقابل نظام سلطه می‌خروشیدند و این اصل اساسی است که از دشمن نباید واهمه داشت و در مسیر عدالت گستری و حق خواهی باید گام برداشت.


وی در ادامه سخنان خود هدایت‌های حکیمانه و بصیرت افزایی رهبری در ماجرای فتنه 88 را چراغ راه نظام اسلامی دانست و گفت: اگر بصیرت رهبری و مردم نبود امروز کشور ما نیز همچون برخی از کشورهای منطقه زیر سلطه دشمنان قرار داشت./927/پ202/ج

ارسال نظرات