۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۳۶۵۳۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

بسط و گسترش عدالت اجتماعی در سایه وقف میسر می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که سنت حسنه وقف ظرفیت های بسیاری برای حل مشکلات جامعه دارد، گفت: برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با خود محوری، امنیت اجتماعی، بسط و گسترش روحیه گذشت، تعاون و ایثار همه در زیر چتر وقف میسر می شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در خطبه های پیش از نماز جمعه مرکز استان به مناسبت هفته وقف با بیان این که بقاع متبرکه مأمن مردم و محل راز و نیاز شیعیان به شمار می‌روند، اظهار داشت: ترویج فرهنگ دینی و انتقال آن به نسل جوان می‌تواند ثمرات و برکات فراوانی را داشته باشد.

 

حجت الاسلام عادلی افزود: برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با خود محوری، امنیت اجتماعی، بسط و گسترش روحیه گذشت، تعاون و ایثار همه در زیر چتر وقف میسر می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به راه اندازی 25 ایستگاه همه واقف باشیم در شهرستان ها و بقاع متبرکه استان، افزود: در این هفته در گیلان 27 نشست صنفی با صنوف مختلف برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عادلی با اشاره به برپایی ده نمایشگاه عملکرد اوقاف گیلان در شهرستان های استان خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی به صورت استانی در دی ماه  امسال در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که تاکنون بیش از سی وقف جدید در استان از سوی واقفان خیر اندیش به ثبت رسیده است، بیان داشت: وقف بزرگترین سرمایه اجتماعی و ملی است.

 

حجت الاسلام عادلی با تاکید بر این که وقف اثر ماندگاری در زندگی انسان است و افزود: وقف یکی از ارزشمندترین مدل های اقتصادی اسلام برای ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه است.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ وقف بهترین وسیله برای رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم ظرفیت عظیم وقف را بیشتر در جامعه ترویج کنیم تا آحاد مردم از این ظرفیت دینی به نحو مناسب استفاده کنند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات