۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۳۶۵۵۲
امام جمعه گرگان:

آمریکا بزرگترین کشور ناقض حقوق بشر در جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به گزارش 500 صفحه‏ ای حقوق بشری آمریکا، گفت: فضاحت‏های اخیر حقوق بشری آمریکا، باعث رسوایی بیشتر مستکبران شده‏است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه‏های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به گزارش 500 صفحه‏ایی حقوق بشری آمریکا، گفت: فضاحت‏های اخیر حقوق بشری آمریکا، باعث رسوایی بیشتر مستکبران شده‏ است.

 

وی با اشاره به این که انتشار این گزارش از سوی دموکرات‏ها بر علیه جمهوری‏خواهان، باعث رسوایی هرچه بیشتر آمریکا به عنوان مهمترین مدافع خودخوانده حقوق بشر در دنیا شد، افزود: کشوری که تاکنون امثال ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‏کرد خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: کشوری که نخستین بار از بمب اتمی بر علیه بشریت استفاده کرد پس از گذشت 50 سال به نتیجه می‏رسد که تحریم‏ها بر علیه کوبا بی‏فایده بوده و اشتباه کرده‏اند.

 

آیت‏الله نورمفیدی با اشاره به حماسه راهپیمایی 20 میلیون شیعیان و محبان اهل بیت(ع) طی چند روز گذشته در کربلا گفت: بزرگترین راهپیمایی عظیم انسانی در دنیا پیام‏های بسیاری داشت از جمله این‏که، نهایت و میزان دلبستگی و علقه شیعیان به اهل بیت(ع) را نشان می‏دهد و از سوی دیگر، حضور میلیونی انسانی در کربلا موجب رعب و وحشت داعش شد به گونه‏ایی که در این مدت دست به کوچک‏ترین جنایتی نزدند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان هم‏چنین با اشاره به ایام شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) گفت: دو گروه بنی‏امیه و بنی‏عباس مشکلات و جنایات بسیاری را در حق اهل بیت(ع) و فرز ندان پیامبر روا داشته تا جایی که آنان را یا به شهادت رسانده و یا زهر خوراندند و این نشان‏دهنده نهایت دشمنی و کینه این گونه گروه‏ها را نسبت به پیامبر و خاندان شریف ایشان را می‏رساند.

 

آیت‏الله نورمفیدی هم‏چنین در خطبه اول این هفته نمازجمعه، با اشاره به فرارسیدن 28 صفر سالروز ارتحال پیامبر مکرم اسلام(ص) نیز گفت: آن حضرت در آخرین حج که بجا آوردند در خطبه‏ایی به مسلمانان خطاب کرده و آن‏ها را سفارش کرده هیچ‏گاه قرآن و عترت را از هم جدا ندانند. سفارشی که ایشان در دوران عمرشان بارها به مردم تکرار کردند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ایشان در همین خطبه فرمودند خداوند مال و جان مسلمانان و مؤمنان را بر یکدیگر حرام کرده و هیچ‏کسی بر دیگری امتیاز ندارد مگر به تقوای الهی و در پایان هر فراز خطبه خود می‏فرمود خدایا شاهد باش آن‏چه را که باید می رساندم به مردم ابلاغ کردم.

 

امام جمعه گرگان افزود: حضرت رسول(ص) در آخرین روزهای حیات مبارک خود مردم را به مسجد خواستند و خود را در معرض احقاق حق قرارداده و این، درس بزرگی است و از مردم می‏خواهد تا اگر کسی حقی بر گردن ایشان دارد بیان کند و حتی در این دیدار، در حق مردم دعا کردند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات