۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۳۶۵۶۸
امام جمعه خرم آباد:

ترویج فرهنگ اهل بیت در جامعه به برکت وقف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد با بیان این که وقف آثار دنیوی و اخروی فراوانی دارد، گفت: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و فعالیت حوزه های علمیه، حسینیه ها و تکایا به برکت فرهنگ وقف در جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی گفت: باید مجالس عزاداری اهل بیت(ع) را با شکوه برگزار کنیم.

 

وی با بیان این که پیامبران و امامان وسیله ی هدایت مردم هستند، افزود: ما وظیفه داریم با پیروی از سیره و سنت آنان در مقام عمل  از دستورات آنها اطاعت کنیم و به سنت پیامبر(ص) عمل کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: باید بدانیم  پیامبر(ص) و ائمه واسطه های فیض الهی هستند وبه برکت وجود آنان از نعمت های مادی و معنوی بیشتری بهره مند می شویم.

 

وی با اشاره به این که رحمت و غفران روزی به یومن وجود امام حسن(ع)، پیامبر و امام زمان(عج) است و باید قدردان آنها باشیم، بیان داشت: مهم ترین وظیفه ما در برابر اهل بیت(ع) این است که با دوستان آنها دوست و با دشمنان آنها دشمن باشیم.

 

وقف صدقه جاریه است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به 27 ماه صفر که به عنوان روز وقف نامیده شده است، عنوان داشت: وقف صدقه ی جاریه  شده است و تا زمانی که باقی بماند، ثوابش برای انسان انسان باقی می ماند.

 

وی با بیان این که هیچ  چیزی در اسلام از نظر تأثیر گذاری به اندازه وقف تأثیر ندارد، افزود: وقف آثار دنیوی و اخروی فراوان دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که وقف چشمه همیشه جاری است، ابراز داشت: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه، برپایی حوزه های علمیه، حسینیه و تکایا در جامعه به برکت فرهنگ وقف است.

 

وی با تأکید بر این که نباید از این سنت حسنه غافل شویم، عنوان داشت: متولیان امر در راستای تبیین فرهنگ وقف باید در جامعه تلاش کنند.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که وقف عمل پسندیده و سنت حسنه ای که پیامبر(ص) و ائمه اطهار انجام داده اند، خاطرنشان کرد: باید از این سنت حسنه پیروی کنیم.

 

وی در ادامه یادآور شد: متولیان امر برای جلوگیری از تجاوز مردم به امور وقفی، باید تابلویی بر آن نصب کنند تا مردم بدانند این زمین وقف است و مورد تجاوز قرار نگیرد.

 

مسؤولان استان آرامش و وحدت در لرستان را خدشه دار نکنند

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به بیان سخنان اهانت آمیز برخی مسؤولان استانی تأکید کرد: مسؤولان باید از بیان این سخنان اهانت آمیز جلوگیری کنند.

 

وی با اشاره به این که برخی با بیان این سخنان به دنبال خدشه دار کردن آرامش و وحدت استان هستند، بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که نقد کردن از روی خیر خواهی و دلسوزی نباید با اهانت بزرگان همراه باشد.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که در راستای خدمت به مردم باید به دنبال فراهم کردن وحدت و آرامش باشیم، تأکید کرد: برای خدمت به مردم باید از ایجاد فتنه و تفرقه دوری کرد./9451/پ201/ب6

ارسال نظرات