۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۳۶۵۸۶
امام جمعه بهشهر:

گسترش وقف در جامعه نیازمند فرهنگ سازی مناسب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: گسترش وقف در جامعه نیازمند فرهنگ سازی مناسب است و همه باید به گسترش فرهنگ وقف در جامعه که موجب ماندگاری نام فرد و گسترش خدمات و رفع نیازهای اجتماعی می شود، کمک کنند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: گسترش وقف در جامعه نیازمند فرهنگ سازی مناسب است و همه باید به گسترش فرهنگ وقف در جامعه که موجب ماندگاری نام فرد و گسترش خدمات و رفع نیازهای اجتماعی می شود، کمک کنند.

 

وی افزود: بهترین عمل برای بقیات و  صالحات سنت حسنه وقف است که باید ترویج شود و در این راستا باید شرایط ایجاد وقف فراهم شود.

 

حجت الاسلام جباری با قدردانی از کارکنان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: کارکنان اوقاف هرچند دارای روی گشاده هستند اما باید با محبت بیشتری رفتار کنند تا شرایط بهتری برای وقف فراهم شود.

 

امام جمعه بهشهر یادآور شد: عمل به وقف از سیره معصومین(ع) است و به همین دلیل باید مسؤولان اوقاف و امور خیریه با تشکیل گروهی کارشناسی نیازمندی های هر منطقه را به تفکیک مشخص کنند تا مردم نسبت به ایجاد موقوفه هایی متناسب با نیاز آن منطقه اقدام کنند.

 

حجت الاسلام جباری در ادامه با قدردانی از مردم در برگزاری مناسبت های مذهبی و حضور همیشه در صحنه مردم مؤمن و ولایتمدار خاطر نشان کرد: پیاده روی امسال مسلمانان در روز اربعین باعث رعشه بر اندام استکبار، تکفیری ها و گروه داعش شد و نشان دهنده حضور مردم در پای ولایت و امامت تا آخرین لحظه است.

 

وی گفت: ولایتمداری جزیی جدایی ناپذیر از زندگی مردم ما است و مردم نشان دادند که در هر شرایطی برای دلدادگی ائمه و ولایت آماده اند و طولانی بودن مسیر از ارادت آنان به محبوبیت شان نسبت به ائمه و ولایت و امامت کم نمی کند.

 

خطیب جمعه بهشهر همچنین با با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت نبی اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: باید در بزرگداشت این ایام تلاش فراوان صورت گیرد تا هیئات مذهبی و مردم این ایام سوگواری را همچون سال‌های گذشته با منزلت خاص برگزار کنند.

 

وی گفت: بهترین و مهم ترین قانون جامعه اسلامی قرآن است که باید احکام و دستورات آن در همه شئون زندگی انسان جاری باشد تا فردای قیامت در برابر پیامبر (ص) شرمنده نشود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات