۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۲۳۶۶۴۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

حماسه نهم دی حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران از حماسه نهم دی به عنوان حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد.
امام جمعه گلوگاه

حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، امام جمعه گلوگاه در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در گلوگاه با اشاره به در پیش بودن حماسه مردمی نهم دی گفت: این روز تاریخی و ماندگار یک حرکت مردمی‌بود که فتنه را خاموش کرد و ربطی به جریان خاصی ندارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور حماسی مردم در نهم دی را بسیار تأیین کننده و اثرگذار دانست و افزود: در این روز جریان انقلابی و ضد انقلاب تفکیک شد و امید دشمن را از براندازی انقلاب از داخل کشور از بین برد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به این که حماسه نهم دی‌ماه با حماسه امام حسین(ع) در روز عاشورا گره خورد بنابراین نباید به فراموشی سپرده شود و باید همیشه در فضای جامعه این سندی ماندگار افتخارات انقلاب اسلامی ایران باقی بماند.

 

امام جمعه گلوگاه با اشاره به این که نهم دی نشان د اد که مردم در هر زمانی وفادار به امام و رهبری و ولایت هستند، تصریح کرد: ملت بزرگ و ولایت مدار ایران اسلامی در آن روز تاریخی و نشان دادند که نظام اسلامی پویاتر از هر زمان دیگری در مسیر تعالی و پیشرفت قرار دارد و می‏تواند توطئه‏های دشمن را شناسایی و دشمنان را در اجرای نقشه‏های شوم خود ناکام سازد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به تلاش کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس در جریان فتنه 88 اشاره کرد و گفت: آمریکا و هم پیمانانش بدانند ملت هوشیار ایران در مقابل توطئه‌های آنها حماسه‌ها و نهم دی‌های دیگری ایجاد می کنند.

 

وی افزود: در نهم دی، انقلاب اسلامی یکبار دیگر بعد مردمی خویش و حضور پررنگ مردم در حمایت از این شجره طیبه الهی را تجربه کرد و دشمنانی را که به از میان بردن نظام امیدوار شده بودند، با شکست مواجه ساخت.

 

حجت الاسلام میر احمدی با بیان این که بصیرت و هوشیاری ملت ایران سبب شناخت درست فتنه گران شد، بیان داشت: ملت ایران به درستی فتنه گران را شناخته و در حماسه نهم دی پاسخ ارزنده ای را به همه تلاش ها و کارشکنی ها دادند.

 

وی با اشاره به این که حماسه نهم دی حماسه ماندگار ملت ولایت مدار ایران اسلامی و تجلی عشق به ولایت بود، اضافه کرد: ملت ایران در این روز بزرگ به همگان ثابت کردند که در مسیر پیروی از ولایت فقیه بوده و بر این نکته آگاه هستند که دشمنان به هر صورتی شده است تنها می خواهند اهداف و برنامه های خود را عملی کنند.

 

استاد حوزه عمیه مازندران ادامه داد: هوشیاری و بصیرت باید در میان آحاد مردم و در همه زمان ها وجود داشته باشد که این امر ارزنده به عنوان رمز عبور از فتنه ها است.

 

حجت الاسلام یوسف پوربا تاکید بر این که بصیرت و ترویج آن امری اساسی بوده که سبب شناخت جبهه حق و باطل می شود، ادامه داد: انسان باید با بصیرت و آگاهی در مسیر قرار داشته و در راستای کسب رضای خداوند منان گام بر دارد.

 

امام جمعه گلوگاه گفت: در واقع باید حماسه نهم دی سال 88، هم ردیف حماسه 22 بهمن سال 57‌، و هم ردیف 19 دی سال 1356، قرار داد و همواره به عنوان افتخار ایران اسلامی از آن به نیکی یاد کرد.

 

وی افزود: مردم ما در نهم دی بر فعالیت‌های نظام استکباری، فعالیت‌های سران فتنه مهر ابطال زدند و به دنیا نشان دادند که همواره با ولایت هستند و لحظه ای دست از آرمان خواهی و ولایتمداری دست بر نخواهند داشت./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات