۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۲۳۶۶۵۲
حجت الاسلام ماندگاری:

آخرت خود را به سرمایه های ناچیز دنیا نفروشیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که انسان در زندگی باید به فکر کسب سرمایه هایی باشد که محدود به این دنیا نبوده و آخرت او را نیز تأمین کنند، گفت: سرمایه های دنیوی تنها تا لحظه مرگ با انسان هستند اما با این وجود عده ای برای کسب آن، آخرتشان را می فروشند.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم عزاداری دهه آخر صفر در جامعة الحسین(ع)، با تأکید بر این که نجات از دیدگاه قرآن، فراتر از معانی مادی و به معنای عدم انحراف است، گفت: انسان ممکن است به اشکال مختلف دچار انحراف شود از جمله انحراف فکری، رفتاری، مالی و غیره.

 

وی با بیان این که انحراف انسان را دچار خسران می کند، افزود: یک نوع از خسران، از دست دادن سرمایه است؛ به عنوان مثال در مورد سرمایه عمر، باید تلاش کنیم حاصل آن چیزی باشد که به آسانی از دست نرود و دچار خسران نشویم.

 

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: گاهی نیز خسران به دلیل عدم کسب سود از سرمایه است.

 

به دنبال سرمایه های ماندگار باشیم

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان در زندگی باید به فکر کسب سرمایه هایی باشد که محدود به این دنیا نبوده و آخرت او را نیز تأمین کنند، اظهار کرد: مال انسان از سرمایه هایی است که تنها تا لحظه مرگ با او می ماند و پس از آن خود به خود به ورثه منتقل می شود اما با این وجود می بینیم عده ای برای کسب مال، حاضر به ارتکاب گناه شده و آخرتشان را به آن می فروشند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های مطمین برای از دست ندادن مال با مرگ، این است که انسان یک سوم سهم خود از مالش را پیش از مرگ به صورت رسمی وقف کند.

 

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: یکی دیگر از دارایی های انسان، فرزندان و خانواده وی است که آن ها نیز تنها تا سر قبر با انسان می آیند بنابراین انسان نباید به خاطر خانواده، خود را دچار گناه و معصیت کند چرا که همین خانواده در روز قیامت نه تنها کمکی به او نمی کنند بلکه او را سرزنش هم می کنند.

 

وی گفت: سومین دارایی انسان در این دنیا، عمل او است که از دنیا تا آخرت همراه انسان است اما با این وجود او کمترین اهمیت را به کیفیت اعمال می دهد و توجه شایسته ای به آن ندارد.

 

کسانی برنده زندگی هستند که هم خود نجات می یابند و هم دیگران را نجات می دهند

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 27 سوره یس، تأکید کرد: کسانی در آخرت برنده هستند که مانند شهدا نه تنها خود نجات می یابند بلکه می توانند برای نجات دیگران نیز وساطت کنند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که بهره مندی از ظواهر مادی و دنیوی هرگز دلیل بر برنده و جلو بودن انسان نیست، خطاب به دختران بدحجاب یادآور شد: شما که نهایتا می خواهید با یک مرد ازدواج کنید، شیرصفت باشید زیرا شیر وقتی به گله گوسفند می زند همان ابتدا یکی را شکار می کند و به بقیه آسیب نمی زند اما این که خود را در معرض نمایش همه بگذارید، عملی گرگ صفت است زیرا گرگ وقتی به گله می زند، همه را می کشد و نهایتا یکی را با خود می برد؛ این عمل شما نیز همه مردها را شکار و دچار آسیب روحی روانی می کند.

 

وی افزود: دختران برنده، مانند سمیه کردستان هستند که با وجود تنها 17 سال سن، دشمن را به زانو در می آورند اما به خود اجازه ارتکاب گناه و معصیت خدا نمی دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری از مشکلات جوانان در زمینه ازدواج به خاطر این است که با خیالشان ازدواج می کنند و وارد زندگی می شوند غافل از این که زندگی، واقعیتی است که توسط دیگران ساخته می شود نه خیال آن ها.

 

به غیر از شهادت از دنیا برویم ضرر کرده ایم

عضو هیأت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که اگر به غیر از شهادت از دنیا برویم، جزو بازندگان و خاسران هستیم، اضافه کرد: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) با این که در کعبه متولد شدند و آیه در شأن ایشان نازل شد و بسیاری افتخارات دیگر داشتند، به هیچ یک افتخار نکرده و خود را برنده محسوب نکردند اما به محض این که در محراب مسجد خود را در آستانه شهادت دیدند، با افتخار فرمودند رستگار شدم.

 

لازم به ذکر است مراسم عزاداری دهه آخر صفر تا شب شهادت امام رضا(ع) با سخنرانی حجج اسلام ماندگاری و پناهیان و مداحی حاج صادق آهنگران هر شب ساعت 19:30 در محل حسینیه جامعة الحسین(ع) واقع در خیابان مصلی11 برگزار می شود./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات