۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۳۶۶۵۷
استاد مؤسسه امام خمینی:

پاسداری از آرمان‌های انقلاب موجب خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان می‌شود /عده ای بعد از امام (ره) به ولایت و شهدا پشت کردند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام امینی در مراسم یادواره شهدای اختیار آباد کرمان گفت: وظیفه ما در قبال خون شهدا ادامه دادن راه آن ها است و توصیه همه آن ها حرکت در مسیر ولایت و پاسداری از آرمان های انقلاب بوده است.
پاسداری از آرمان‌های انقلاب موجب خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان می‌شود /عده ای بعد از امام (ره) به ولایت و شهدا پشت کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام امینی رستمی، استاد مؤسسه امام خمینی قم شب گذشته در شانزدهمین مراسم یادواره شهدای اختیار آباد کرمان گفت: شهادت نزدیک ترین راه وصال به خداوند است؛ در طول دوران های مختلف عرفای بزرگی سال ها خون دل خوردند تا به خداوند برسند اما شهید این راه را بسیار کوتاه طی می کند.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: هیچ خوبی بالاتر از شهادت نبوده و کسی که در راه خدا شهید شود بالاترین ارزش را کسب کرده است، شهادت آرزوی انبیا و اولیا بوده است.

 

این محقق مؤسسه امام خمینی قم با بیان علت ارزش شهادت گفت: قوام دین و پیروزی اسلام به وسیله شهادت صورت گرفته و با روحیه شهادت طلبی است که اسلام گسترش پیدا می کند؛ فطری بودن قوانین اسلام، مدیریت رسول خدا و فرهنگ شهادت طلبی اسلام را گسترش داده و امروزه هر چه داریم به برکت خون شهدا، از صدر اسلام تا کنون است.

 

وی ادامه داد: کسی که به میدان جنگ می رود انگیزه پیروزی بر دشمن را دارا است و تا زمانی به جنگ ادامه می دهد که جان او در خطر نباشد و هر زمان احساس خطر کند عقب نشینی می کند همانند کسانی که امام حسین(ع) را یاری نکردند؛ اگر فرهنگ شهادت طلبی حاکم باشد چنین انسانی هرگز عقب نشینی نکرده و عاقبت جنگ را هر چه که باشد خوبی می داند چه شهید شود چه پیروز شود.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: در جنگ احُد زنی جنازه شوهر، پسر و برادر خود را حمل می کرد از او پیرامون وضعیت جبهه احد پرسیدند که جواب داد همه چی عالی است زیرا پیغمبر زنده است؛ مادران شهدای ما هم مانند همه شهدای صدر اسلام افتخارشان این بود که فرزند خود را فدای انقلاب و امام و رهبر می کنند.

 

وی با اشاره به جمله معروف شهید زین الدین ادامه داد: عظمت روح شهید تا جایی است که در مقابل شهادت بهشت را هم نمی خواهد و تنها پیروزی اسلام برای او کافی است؛ روز قیامت انبیا برای شهدا راه را باز کرده و همه انبیا شهید را احترام می کنند.

 

حجت الاسلام امینی اظهار داشت: تکریم شهدا و خانواده شهدا وظیفه ما است؛ کسانی که با جملاتی مانند سهمیه شهدا و خانواده شهدا به شهید پروران نیش و کنایه می زنند حاضر نیستند عزیزان خود را فدا کنند؛ راه شهادت باز است اگر کسانی ادعا مردانگی می کنند خود یا عزیزانشان را به تقابل با داعش بفرستند.

 

این استاد مؤسسه امام خمینی قم گفت: شهدا روز قیامت در منابری از نور بدون محاسبه اعمال وارد بهشت می شوند؛ سعد بن معاذ شهید شده بوده و پیامبر فرمودند که فرشتگان او را حمل و تشییع می کنند.

 

وی با اشاره به وظایف مردم در قبال شهدا، گفت: وظیفه اول ما تکریم شهدا و خانواده های آن هاست و وظیفه دوم ما نیز ادامه راه آن هست؛ همه شهدا توصیه کردند که با ولایت راه آن ها را ادامه دهیم؛ بعد از رحلت امام خمینی(ره) چهره های منافق رو شد که با جانشین امام نامهربانی کردند و مشخص شد همراهی آن ها با امام نیز از روی منفعت طلبی بوده و به ولایت و خون شهدا پشت کردند.

 

وی ادامه داد: عده ای بعد از امام گمان کردند انقلاب تمام شده اما نفهمیدند که امام آرمان داشت و آن آرمان ها همچنان بر جای خوده باقی بوده و ولایت فقیه امام خمینی همچنان پابرجاست؛ شهدا نشان دادند با ولایت فقیه پیمان بسته اند نه باشخص آن که امام خمینی باشد.

 

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در رابطه با مقام معنوی شهدا نباید غافل بود؛ رسول اکرم فرمودند که هر گاه بر قبر شهیدی سلام می کنید آن ها جواب می دهند؛ حضرت زهرا هر دوشنبه و پنج شنبه بر سر مزار شهدای احد حاضر می شدند./9704/پ202/ب

ارسال نظرات