۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۳۶۶۸۱
استاد حوزه علمیه خواهران کرمان:

مدارس علوم دینی باید طلاب متخصص و آگاه به زمان تربیت کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران کرمان گفت: در راستای تعلیم و نشر دین، اگر حوزه های علمیه و مدارس وجود نداشتند، امروز مردم با احکام و معارف دین آشنا نبودند.
مدارس علوم دینی باید طلاب متخصص و آگاه به زمان تربیت کنند

خانم منتظر، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: حوزه های علمیه در طول تاریخ از دین گرامی اسلام صیانت کردند و در این بین نام عالمان و روحانیون دلسوزی که ازجان خود گذشتند، همیشه بر تارک دنیا می درخشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تربیت عالمان فرهیخته گفت: باید طلاب متخصص و آگاه به زمان تربیت، و علم و دانشی که انسان را به توحید و اسلام ناب می رساند تقویت شود.

وی نقش عالم آگاه به مسائل روز را بسیار مهم برشمرد و افزود: امروزه تاثیر یک عالم آگاه به مسائل روز برکسی پوشیده نیست، چرا که بسیاری مانند القاعده ، طالبان و داعش به نام اسلام، تیشه به ریشه ی اسلام می زنند.

وی تصریح کرد: یک عالم وارسته می بایست با تعلیم علوم دین، به تزکیه نفس و خودسازی بپردازد که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بستر این مهم فراهم شده است، از طرفی دشمن امروزه شدیدا به اسلام هراسی دامن می زند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، ایجاد تحول در سبک تعلیم و آموزش و به روز شدن حوزه های علمیه را متذکر شد و گفت: طلاب جوان علاوه بر کسب علم، باید آموزه های اسلامی را نیز بیاموزند.

وی در پایان افزود: از برکات پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس مدارس علوم دینی خواهران است که نتیجه آن تربیت معینه و مدیر و مدرس خواهر می باشد./972/ت302/ب 

ارسال نظرات