۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۳۶۷۰۲
رییس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان مرکزی؛

وحدت حوزه و دانشگاه از موضوعات ریشه‌ای و اعتقادی شیعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی بیان داشت: وحدت میان حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از موضوع های مهم کشور مطرح می‌شود و تأثیرات حوزه و دانشگاه در میدان فرهنگ کشور نقش بسزایی دارد و باید در راستای نیازهای فکری حوزه و دانشگاه تلاش کنیم.
وحدت حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم ، رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بحث وحدت حوزه و دانشگاه در مکتب شیعه یک بحث مبنایی است و در مکتب شیعه علم و دین یک هویت واحد دارند و علم بدون اخلاق سبب ضلالت و بدبختی است و حوزه علمیه مسؤولیت دین‌شناسی جامعه را بر عهده و دانشگاه نقش به وجود آوردن علوم در عرصه های پزشکی، علوم انسانی، فنی مهندسی و اجتماعی را به عهده دارد.


حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم گفت: علمی که ما را به خدا نرساند و علمی که حقیقت هستی را برای ما آشکار نکند سبب گمراهی و بدبختی می شود و نتیجه آن کشته های جنگ جهانی اول و دوم و قرن بیستم است.


رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از موضوع‌های مهم کشور مطرح می‌شود و از جهت دیگر در دوره های مختلف تاریخ دیده‌ایم که دین بدون علم سبب گمراهی و عقب‌افتادگی بشر شده است و تأثیرات حوزه و دانشگاه در میدان فرهنگ کشور نقش بسزایی دارد و باید در راستای نیازهای فکری حوزه و دانشگاه تلاش کنیم.



وی افزود: در تعالیم قرآن و اهل‌بیت علم و دین هر دو مقدم هستند و فرشته ها بال‌هایشان را زیر پای طالبان علم پهن می‌کنند.



حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم در رابطه با بیست و هفتم آذرماه و مجاهدت های خستگی ناپذیر، آیت اللّه مفتح خاطرنشان کرد: این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و علم که از اندیشه بلند امام راحل(ره) برخاسته بود، تلاش‌های بی وقفه ای انجام داد.



رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی تصریح کرد: قرآن کریم قسمش به قلم و کتاب است و آغاز  وحی و ارتباط انسان با خدا، با علم شروع می‌شود و با این توصیفات، علم و دین رابطه متقابل با یکدیگر دارند و بحث حوزه و دانشگاه یک موضوع ریشه‌ای و اعتقادی شیعه است.



وی اظهار داشت: رابطه حوزه و دانشگاه با توجه به وظایفی که بر عهده دارند، به منزله علم و فرهنگ کشور است، که نبود هر یک می تواند موجب عقب افتادگی و ناکارآمدی نسبت به یکدیگر شوند.



حجت الاسلام ایمانی مقدم ادامه داد: از دهه‌های قبل از انقلاب اسلامی از زمان رضا شاه یک پایه غلط تأسیس شد و در بحث تفکیک حوزه دین و علم که متأثر از اندیشه سکولاریسم دوره مدرنیته غرب بوده آثار مخربی در پی داشت.



رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی گفت: بزرگانی همچون شهید مطهری و شهید مفتح بحث وحدت حوزه و دانشگاه را جزو نخستین اصول استراتژیکی نظام جمهوری اسلامی مطرح کردند./842/ت302/ب6

ارسال نظرات