۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۶۷۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

هدف از وحدت حوزه و دانشگاه خدامحوری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه در تبیین وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اگر حوزه با فقه و اصول و دانشگاه با ریاضی، فیزیک و شیمی درجهت آموزه‌های دین مبین اسلام حرکت کنند به سمت وحدت پیش خواهند رفت.
حجت الاسلام قاسم خانجاني، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام قاسم خانجانی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبیین وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ترکیب این دو نظام آموزشی و نیز وحدت در محتوا، روش و حوزه‌های آموزشی و پژوهشی نیست زیرا چنین وحدتی به مصلحت نیست و امکانپذیر نمی‌باشد.

 

وی به وحدت در جهان بینی در حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در نگاه، نوع جهان بینی و وحدت در هدف است.

 

این کارشناس تاریخ اسلام ابراز کرد: باید نگاه حاکم به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه و دانشگاه یکی شود؛ به این معنا که دو نهاد آموزشی با ابزارها، روش‌ها و حوزه‌های علمی متفاوت، نگاه دین مدارانه، خدا محور و در جهت کمال و سعادت بشر داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: محتوای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه،  باید ذهن و فکر دانشجو، مجموعه آموزشی و اساتید را به سمت خدامحوری و دین باوری سوق دهد.

 

حجت الاسلام خانجانی تصریح کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه در محتوای مواد آموزشی نیست بلکه در جهت خدمت به مردم است که اگر اساس ادبیات علوم جدید همچون فناوری هسته‌ای بر اصل خدا محوری و آموزه‌های دینی باشد این علوم در خدمت و رفاه بشر قرار می‌گیرد.

 

وی هدف از وحدت در اندیشه شهید مفتح، شهید بهشتی و شهید مطهری را وحدت در خدا محوری دانست و افزود: اگر حوزه با فقه و اصول و دانشگاه با ریاضی، فیزیک و شیمی درجهت آموزه‌های دین مبین اسلام حرکت کنند به سمت وحدت پیش خواهند رفت./908/302/ع

ارسال نظرات