۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۳۶۷۱۶
آیت الله مدرسی:

روادید بین ایران و عراق حذف شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مدرسی در شهر مقدس کربلا به حذف روادید در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از نقاط مختلف ایران به سرزمین کربلا را بسیار خوب دانست و ادامه داد: استقبال عاشقان اهل بیت(ع) این پیام را به مسؤولان ایران و عراق می‌دهد که روادید بین این دو کشور باید برای همیشه حذف شود.
آيت الله سيدمحمدتقي مدرسي در ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق که با هدف بررسی مسائل فرهنگی با محوریت امر زیارت صورت گرفت، بر حذف روادید بین دو کشور ایران و عراق تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بارها به مسؤولان ایرانی و عراقی توصیه کرده است، روادید باید میان این دو کشور حذف شود، اظهار داشت: شیعیان دو کشور ایران و عراق برادر یکدیگر و با هم یکی هستند، تا کی باید این مرزها بین آنان فاصله بیندازد.

این مرجع تقلید در شهر مقدس کربلا به حذف روادید در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از نقاط مختلف ایران به سرزمین کربلا را بسیار خوب دانست و ادامه داد: استقبال عاشقان اهل بیت(ع) این پیام را به مسؤولان ایران و عراق می‌دهد که روادید بین این دو کشور باید برای همیشه حذف شود.

وی همچنین خواستار پذیرش تعدد تابعیت نسبت به عراقی هایی که ایرانی الاصل هستند شد و گفت: پذیرش دو تابعیت در کشور عراق از نظر قانونی قبول است، مناسب است که این امر نیز در کشور ایران به رسمیت شناخته شود.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه طی سه سال گذشته، نزدیک یک هزار حسینیه در شهر کربلا ساخته شده است، تصریح کرد: حداقل مزیت پذیرش دو تابعیت آن است که سبب سهولت سرمایه گذاری در کشور عراق می‌شود.

وی حضور پرشور زائران ایرانی را در ایام اربعین یادآور شد و با اشاره به اسکان این تعداد زائر در موکب ها، چادرها و حتی در خیابان، بر ضرورت ساخت حسینه در شهر کربلا تأکید کرد و گفت: حسینه‌های بسیاری در کربلا ساخته شود تا پذیرای خیل جمعیت زائران باشد.

این مرجع تقلید همچنین بر استفاده بهینه از فرصت زیارت در عتبات عالیات تأکید کرد و افزود: باید بین روحانی کاروان و زائران رابطه دو طرفه و تنگاتنگ برقرار و تأثیراتی را که هر زائر در این سرزمین مقدس می‌پذیرد، ماندگار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سرمایه گذاری فرهنگی و تبلیغاتی بر روی امامزاده‌ها و ساخت یک حوزه علمیه در کنار هر امامزاده را ضروری خواند و تصریح کرد: دو کشور ایران و عراق را حرم‌ها و امامزاده‌ها حفظ کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نیز در این دیدار خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و حضور در کربلای معلی را توفیقی از جانب خداوند متعال دانست و گفت: مسلمانان همه با هم برادر هستند و باید با هم متحد باشند و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.

وی نقش علما و روحانیت را در بیداری مسلمانان بسیار خطیر خواند و تصریح کرد: امروز روحانیون و علما در مقابل حقوق مسلمانان مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند که باید با هدایت و بیدارگری، حقوق ضایع شده آنان را از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا احیا کنند و اجازه ندهند بین مسلمانان تفرقه و تشتت به وجود آید./840/د101/س

ارسال نظرات