۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۳۶۷۵۰
با هدف معرفی فرهنگ وقف صورت گرفت؛

برپایی 25 ایستگاه واقف باشیم در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که 25 ایستگاه واقف باشیم با هدف معرفی فرهنگ وقف در خراسان جنوبی برپاشده است، گفت: در این ایستگاه های فرهنگی 20 مبلغ دینی و مشاور مشغول معرفی فرهنگ وقف به مردم هستند.
وقف

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که باید بنابر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب فرهنگ وقف در عرصه بومی و ملی برای اجرای راهبردهای پیشرفت نظام اسلامی به کار گرفته شود، گفت: اگر بتوانیم ظرفیت های فرهنگ وقف را در کشور فعال کنیم خواهیم توانست در بسیاری از عرصه ها که کمبود اعتبار وجود دارد به پیشرفت های چشمگیری دست یافته و سطح رفاه و زندگی مردم را ارتقا دهیم.

 

وی با بیان این که شعار سازمان اوقاف به صورت راهبردی برای گسترش فرهنگ وقف، همه واقف باشیم است، افزود: هرکس به سهم خود در هر موقعیت و مقامی که باشد می تواند با وقف های هر چند کوچک به توسعه فرهنگ وقف کمک کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه عده زیادی از مردم از چگونگی وقف و احکام فرهنگ و همچنین اجرای نیت واقفان بی خبر هستند، افزود: سازمان اوقاف در راستای معرفی فرهنگ به صورت محلی در خراسان جنوبی اقدام به با برپایی ایستگاه های فرهنگی همه واقف باشیم در نقاط و معابر پر رفت و آمد خراسان جنوبی کرده و در این ایستگاه ها و خیمه های معرفتی بیش از 20 مبلغ برای معرفی فرهنگ وقف و مشاوره در زمینه احکام وقف و نحوه وقف حضور دارند.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که فرهنگ وقف یکی از راهبردهای فرهنگی و اقتصاد نظام اسلامی برای توسعه و پیشرفت حکومت اسلامی است، ادامه داد: اسلام فرهنگ وقف را یکی از راهبردهای حکومت و نظام سیاسی برای خروج از بحران و توطئه های دشمنان قرار داده تا در زمان جنگ با این راهبرد موثر نظام اسلامی در اثر محاصره دشمنان از بین نرود و از سوی دیگر این فرهنگ و سنت حسنه در زمان صلح موجب افزایش سطح رفاه و فرهنگ در میان مردم می شود.

 

وی اظهار کرد: ما باید فرهنگ وقف را نه تنها در سطح کشور بلکه به عنوان یکی از محاسن اسلام به جهانیان معرفی کنیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه جهان، ظاهری از اسلام را شناخته و غرب سعی دارد با کمک داعش همین چهره ظاهری را هم زشت کند، گفت: ما باید فرهنگ اسلام و باطن آن و تمام ویژگی های زیبایی آن از جمله فرهنگ وقف را به جهانیان بشناسانیم زیرا در این صورت است که خواهیم توانست دین خود را به اهل بیت و رسول گرامی اسلام ادا کنیم.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به برگزاری نشست با اصناف در هفته وقف در خراسان جنوبی یادآور شد: ورود اصناف و صاحبان مشاغل مختلف به صحنه وقف می تواند این سنت حسنه را توسعه بخشیده و افزون بر توسعه رفاه اجتماعی و عدالت در جامعه زمینه افزایش رزق و کسب حلال را در چرخه اقتصاد فراهم کند./968/ت302/ب5

ارسال نظرات