۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۳۶۷۵۹
مدیر کل اوقاف اردبیل:

وقف عامل عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، وقف را عامل عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه دانست و گفت: یکی از قوانین محکمی که می‌تواند در برپایی عدالت موثر و مفید باشد و در دین اسلام نیز به آن تاکید شده، وقف است.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز وقف در اردبیل، خاطرنشان کرد: احیای عدالت اجتماعی در جامعه توصیه دین اسلام و پیامبران الهی و یک امر مقدس و شریف به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به فقر زدایی در جامعه از طریق وقف، افزود: یکی از قوانین محکمی که می‌تواند در برپایی عدالت موثر و مفید باشد و در دین اسلام نیز به آن تاکید شده، عمل وقف است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، تصریح کرد: شعار همه باید واقف باشیم برای احیای عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی است که در تحقق این شعار همه باید تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام قیامی با اشاره به آیات و روایات و احادیث اسلام در تشویق برای انجام وقف به عنوان محبوب‌ترین اعمال اظهار کرد: اعمالی در اسلام شایستگی انجام را دارد که با دوام باشد هر چند قلیل و اندک باشد.

 

وی از ترویج فرهنگ وقف به عنوان یک نیاز حقیقی جامعه یاد کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال‌های اخیر موفق شده با برگزاری نشست‌های صنفی با اقشار مختلف نظیر مهندسان، پزشکان، علما، روحانیان و افراد بانفوذ و متمکن آنها را به انجام این اعمال خداپسندانه ترغیب و تشویق کند که در این راستا برخی از موقوفات نیز در سطح استان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه در حفظ و صیانت از موقوفات سنددار کردن آنها بسیار امر ضروری است، بیان کرد: این اسناد در محاکم قضایی بهترین و قوی‌ترین دفاع محسوب شده به طوری که می‌توانیم موقوفات متصرف شده را از دست سوء استفاده کنندگان بگیریم.

 

حجت الاسلام قیامی ادامه داد: در این راستا تاکنون 130 موقوفه در استان اردبیل سنددار شده و تلاش بر این است تا سایر موقوفات نیز با همراهی اداره کل ثبت و اسناد سنددار شوند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات