۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۳۶۸۰۸

آیین ترحیم عالم مجاهد اهوازی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین ترحیم حجت الاسلام حیدری، عالم مجاهد اهوازی با حضور آیت الله موسوی جزایری برگزار شد.
مجلس ترحيم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیکر حجت الاسلام عبدعلی حیدری، عالم مجاهد حوزه علمیه اهواز با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله حیدری، نماینده خبرگان رهبری، مسؤولان استانی و بزرگان عشایر  روز گذشته در مسجد امام حسن عسکری(ع) اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش آیت الله حیدری با اشاره به مجاهدت های این روحانی پرتلاش و بزرگوار در طول زندگانی خویش اظهار داشت: حجت الاسلام عبدعلی حیدری یک روحانی مبارز، خطیبی مجاهد و  شاعری با اخلاص برای اهل بیت(ع) بود.

وی افزود: این عالم برجسته 45 سال از عمر خود را در راه تبلیغ دین بر منبر امام حسین(ع) گذراند و در این راه خدمات ایشان ارزنده و فراموش نشدنی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور همیشگی حجت الاسلام حیدری در راهپیمایی های دوران انقلاب ابرازداشت: حضور فعالانه این شیخ جلیل در صحنه و اطاعت همیشگی ایشان از دستورات امام خمینی(ره) یکی از ویژگی هایشان بود.

وی حضور در جبهه های حق علیه باطل را یکی دیگر از نقاط برجسته زندگانی حجت الاسلام حیدری توصیف و عنوان کرد: فعالیت های تبلیغی در کنار فعالیت های جنگی از خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

علما پایه های اساسی نظام و انقلاب هستند

همچنین در این مراسم اسماعیل ارزانی بیرگانی، فرماندار اهواز با تسلیت درگذشت حجت الاسلام حیدری گفت: علما پایه های اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: با توجه به این که علمای خوزستان نقشی اساسی را برعهده دارند گفت: این علما خدمات ارزنده ای  را به نظام تقدیم کردند و حضور آن ها در جبهه بیانگر همین موضوع است.

ارزانی بیرگانی تصریح کرد: اثرهای این علما به عنوان باقیات صالحات پس از آن ها در جامعه باقی خواهند ماند.

فرماندار اهواز ابرازداشت: خدمات حجت الاسلام حیدری در سپاه پاسداران و جبهه های جنگ به همراه دیگر علما را نشان از حضور همیشگی و خستگی ناپذیرشان در صحنه های گوناگون در خدمت به اسلام برشمرد.

وی درگذشت علما را غم اندوه توصیف و عنوان کرد: این‎گونه افراد طی فرایندی طولانی به چنین جایگاه می رسند و درگذشتشان آسیبی بزرگ به نظام و مردم است.

گفتنی است، در پایان این مراسم پیکر حجت الاسلام عبدعلی حیدری تشییع و برای خاکسپاری به نجف اشرف انتقال داده شد./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات