۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۳۶۸۲۵
معاون آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت تبلیغی طلاب جوان در مدارس مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت اعزام طلاب جوان، با استعداد و خوش ذوق به مدارس تأکید کرد و گفت: این طلاب اهل فن و مجرب می تواند با ارتباط مناسب با دانش آموزان احکام و مبانی دینی را به آنها منتقل کنند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد شعبانی، معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های بالای حوزه علمیه برای همکاری با آموزش و پرورش، گفت: باید از این ظرفیت و پتانسیل در جهت تقویت مبانی دینی در مدارس بهره گیریم.

 

وی ظرفیت موجود در حوزه های علمیه را فرصت مناسبی برای تربیت دینی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: این بستر همکاری باید با قوت بیشتری شکل گیرد تا شاهد ثمرات مهمی در این خصوص باشیم.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران به امضاء تفاهم نامه میان مدیر حوزه های علمیه کشور و وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما مکلف هستیم مفاد این تفاهم نامه را در استان پیگیری و اجرایی کنیم.

 

ساماندهی گروه های تبلیغی اعزامی به مدارس مازندران

شعبانی در ادامه سخنان خود همکاری با حوزه علمیه مازندران جهت ساماندهی گروه های تبلیغی اعزامی به مدارس را یکی از برنامه های مشترک میان حوزه و آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد و افزود: سال گذشته 27 گروه تبلیغی در مدارس استان مشغول فعالیت بودند که بسیاری از این گروه ها از شرایط لازم نیز برخوردار نبودند.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت تقویت روابط میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان تأکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم روابط و همکاری خود را با حوزه علمیه استان برای تقویت برنامه های فرهنگی و دینی در مدارس گسترش دهیم.

 

شعبانی با تأکید براین که باید از اجرای برنامه های روزمره و نمادین در حوزه دینی و فرهنگی به شدت پرهیز کنیم، تصریح کرد: اگر به دنبال خروجی و اثرگذاری مناسب در این حوزه هستیم باید هدفمند، عمیق و با برنامه در این مسیر گام برداریم.

 

وی با بیان این که احکام دینی ما قابلیت های بسیاری جهت جذب جوانان و نوجوانان دارد، گفت: باید از این قابلیت ها در جهت معرفت افزایی در میان دانش آموزان بهره گیریم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت اعزام طلاب جوان، با استعداد و خوش ذوق به مدارس تأکید کرد و گفت: این طلاب اهل فن و مجرب می تواند با ارتباط مناسب با دانش آموزان احکام و مبانی دینی را به آنها منتقل کنند.

 

وی با بیان این که تربیت دینی مستقیم نیست و باید با ایجاد انگیزه غیر مستقیم دانش اموزان را جذب کنیم، افزود: همکاری دو نهاد مدرسه و حوزه علمیه، همراه با برنامه ریزی و فعالیت مشترک، می تواند موجب تحول در امور دینی و مذهبی والدین و دانش آموزان شود.

 

اعزام 13 هزار دانش آموز مازندرانی به اردوی راهیان

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 13 هزار دانش آموز مازندرانی به اردوی راهیان نور خبر داد و خاطرنشان کرد: ده هزار نفر دانش‌آموز مازندرانی نیز در اسفندماه به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح امام‌شناسی در مازندران، اظهار داشت: این طرح در سال تحصیلی جدید در ارتباط با شناخت جوانب مختلف زندگی امام حسن عسگری (ع) با انجام مسابقات مختلف در مازندران برگزار می‌شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش مازندران گفت: دبیرخانه این طرح در استان فعال شده و هدف این است که دانش آموزان از زندگی ائمه در زندگی و مسائل روزمره خود استفاده کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات