۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۳۶۹۲۸
حجت الاسلام والمسلمین واعظی:

رحلت رسول اکرم عظیم‌ترین مصیبت عالم خلقت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ولادت و رحلت رسول خدا(ص) را مهمترین حادثه عالم خلقت دانست و گفت: رحلت آن حضرت عظیم‌ترین مصیبت عالم است.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمدتقي واعظي

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی واعظی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت ملکوتی رسول الله(ص) اظهار داشت: همان‌گونه که ولادت رسول گرامی اسلام(ص) مهمترین حادثه جهان خلقت است، رحلت ایشان نیز مهمترین مصیبت عالم به شمار می‌آید.

 

وی به مقام عبودیت و اخلاص پیامبر گرامی اسلام(ص) در نزد خدا اشاره کرد و گفت: نظام آفرینش موحدی نظیر پیامبر خاتم(ص) به خود ندیده است و مرتبه‌ای بالاتر از توحید پیامبر اکرم(ص) در نظام هستی وجود نداشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تأکید کرد: حضرت محمد(ص) از نظر زمانی خاتم پیامبران بودند اما پیامبر اکرم(ص) با توجه به آیه «قُلْ إِنَّ صَلاَتِی وَ نُسُکِی وَ مَحْیَایَ وَ مَمَاتِی لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ، لا شَریکَ لَهُ وَ بِذلِکَ أُمِرْتُ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمینَ» نخستین مسلمانی هستند که تسلیم مطلق اوامر الهی بودند.

 

وی با اشاره به آیه «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام‏» ابراز کرد: دین اسلام به عنوان کاملترین دین و خاتم ادیان الهی برای سعادت دنیا و آخرت انسان آمده است که بهتر و کامل‌تر از آن وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی به روشنگری و هدایت‌گری قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن کریم درباره همه امورات جهان هستی به روشنگری می‌پردازد چنان‌ که خداوند در قرآن می‌فرماید«نَزَّلْنا عَلَیْکَ الْکِتابَ تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ هُدىً وَ رَحْمَةً وَ بُشْرى‏ لِلْمُسْلِمینَ» ما این کتاب را بر تو نازل کردیم که بیانگر همه چیز و مایه هدایت، رحمت و بشارت براى مسلمانان است.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تفسیر این آیه در کتاب‌های شیعه و سنی یادآور شد: کلام وحی همه مسائل جهان هستی را به صورت «تبیان لکل شی» مطرح فرموده است چنان که تفاسیر شیعه و سنی بر ویژگی هدایتگری و روشنگری قرآن اذعان و اتفاق نظر دارند.  

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پایان خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) جز مقام رسالت، جامع تمام خصوصیات پیامبر اکرم(ص) هستند و احراز این ویژگی‌ها به سبب ویژگی‌های روحی و معنوی خاص ایشان است./908/ت302/ف

ارسال نظرات