۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۳۶۹۴۷
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: یوم الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امت مسلمان ایران با ولایت فقیه است.
نشست ستاد يوم الله نهم دي خراسان شمالي- رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست هماهنگی و برنامه ریزی ستاد یوم الله نهم دی ماه، با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای این مناسبت در استان، اظهار داشت: فضاسازی محیط اداری با استفاده از بنر، تراکت، پوستر، پارچه نوشته و نصب پرچم جمهوری اسلامی بر سر درب ادارات باهمکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، درج بیانیه، گزیده بیانات و مسابقه ... با موضوعات 9 دی در فضای مجازی و پورتال دستگاه ها و سازمان های مختلف و استفاده از گزیده بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سربرگ مکاتبات اداری از جمله مصوبات عمومی برای اجرا در یوم الله نهم دی در خراسان شمالی محسوب می شوند.

 

وی اضافه کرد: دعوت از سخنرانان و کارشناسان آگاه به مسائل سیاسی و تشکیل میزگرد تخصصی به منظور بصیرت افزایی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی به مناسبت این ایام در بین همکاران دستگاه ها و خانواده ها و اهدای جوایز به نفرات برتر، تهیه بروشور، ویژه نامه و کتاب های مربوط به این مناسبت و توزیع آن در بین همکاران، تجلیل و تکریم از همکاران ایثارگر، جانباز و آزاده و خانواده معظم شهدای آن دستگاه، صدور بیانیه و اعلام مواضع به مناسبت مقابله با فتنه و جنگ نرم و مستند سازی اقدامات انجام شده و ارسال آن به ستاد از جمله وظایف عمومی دستگاه ها و نهادهای مختلف استان همزمان با نهم دی ماه خواهد بود.

 

رییس ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در این مناسبت، خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد یوم الله نهم دی در استان و شهرستانهای تابعه، برنامه ریزی در راستای برگزاری مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی در مرکز استان و مراکز سایر شهرستان ها، هماهنگی جهت دعوت از سخنران، مجری و قاری مراسم، تهیه و توزیع پوستر، تراکت و اقلام تبلیغاتی، هماهنگی سخنران برای سایر شهرهای استان و ارسال جدول برنامه اجرایی ستاد در مرکز و سایر شهرستان ها به صدا و سیمای استان از جمله وظایف این نهاد به مناسبت 9 دی محسوب می شوند.

 

وی همچنین با اشاره به وظایف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان به این مناسبت، افزود: برگزاری نشست تحلیلی توجیهی با ائمه جمعه سراسر استان به منظور تبیین سیاست ها و اهداف ستاد نهم دی، ابلاغ سیاست ها و راهبردهای ستاد به ائمه جمعه جهت اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به این حماسه و ترغیب مردم به شرکت در مراسم از جمله مصوبات این بخش به شمار می روند.

 

حجت الاسلام سالاری در مورد اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی در یوم الله نهم دی نیز اظهار داشت: دعوت از اعضای هیأت امنا و نمازگزاران مساجد جهت حضور در مراسم، ابلاغ برنامه های تحلیلی و روشنگرانه به ائمه جماعات مساجد، همکاری در راستای برگزاری نشست های بصیرتی در کانون های مساجد و هماهنگی با هیأت امنای مسجد انقلاب جهت اجرای مراسم در مرکز استان از جمله وظایف این مرکز به مناسبت نهم دی ماه هستند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه از دستگاه ها و نهادهای مختلف خواست تا با هماهنگی با ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی خراسان شمالی برنامه های محول شده را با کیفیت و کمیت مناسبی برگزار کنند.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: یوم الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امت مسلمان ایران با ولایت فقیه است به همین دلیل نیز می بایست مراسم این روز با شکوه و گستردگی هر چه تمام تر برگزار شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات