۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۳۶۹۵۵
استاد حوزه علمیه:

وابستگی به دنیا سبب سرپیچی از دستور امام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: علاقه و وابستگی انسان به دنیا سبب سرپیچی از دستور امام معصوم(ع) می شود.
رحمت کاشاني رحمت کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حامد رحمت کاشانی استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم عزاداری دانشگاه امام صادق(ع)، با اشاره به علاقه انسان به دنیا، گفت: علاقه و وابستگی انسان به دنیا سبب سرپیچی از دستور امام معصوم(ع) می شود.


وی افزود: ممکن است شخص متوجه این موضوع نشود ولی زمانی که امام زمان(عج) ظهور کردند انسان مورد امتحان الهی قرار می گیرد، مانند افرادی که به حقانیت امام حسین(ع) واقف بودند ولی به دلیل علقه و دلبستگی به دنیا به یاری او نرفتند.

 

این استاد حوزه با اشاره به علت عدم حضور برخی در کربلا تاکید کرد: انسان باید از این قضیه نگران باشد که ممکن است مانند افرادی که در کنار پیامبر(ص) بودند و سخنان حضرت درباره امیرمومنان(ع) و امام حسین را شنیده اند ولی به یاری امام حسین نرفتند، شود.

 

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به وقوع فتنه در کشور خاطرنشان کرد: برخی از حقیقت و راه صحیح مطلع بودند ولی به دلیل وجود افرادی در خانواده خود که وابسته به فتنه بودند نتوانستند راه را صحیح را بیان کرده و بپیمانند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: ممکن است در زمان حال نظر برخی بطور اتفاقی با ولی فقیه یکی باشد، زمانی ولایت مداری انسان مشخص می گردد که دستور ولی فقیه برخلاف نظر او بوده و در این صورت از آن اطاعت کند.


 
حجت‌الاسلام کاشانی با اشاره به مقاله فردی که به امام حسین توهین کرده است تصریح کرد: برخی حقیقتا از مفهوم این مقاله مطلع بودند ولی به دلایلی در رسانه های خود از این فرد دفاع کردند، دلیل نادیده گرفتن حق و حقیقت می تواند وابستگی به یک حزب یا گروه باشد./811/پ202/ب4

ارسال نظرات