۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۳۶۹۶۷

80 موقوفه جدید امسال در مازندران ثبت شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت 80 موقوفه جدید در سال 93 خبر داد و گفت: ارزش ریالی این موقوفات 25 میلیارد ریال است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع با بیان این که وقف یکی از مترقی‌ترین احکام قرآنی بوده که کمتر به آن پرداخته شده است، اظهار داشت: وقف بهترین و اثرگذارترین عمل خیر خواهانه است که باید بیشتر در جامعه ترویج شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وقف باقیات و صالحات است‌، افزود: هنوز از ظرفیت موقوفات به خوبی استفاده نشده و این میراث گرانبها مغفول و مظلوم واقع شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، وقف را حافظ نشر معارف دینی و اسلامی، رفع نیازهای بشری و انسانی، حفظ کرامت انسانی دانست و خاطر نشان کرد: وقف لبیک به ندای فطری بشری است و مختص به هیچ دین و آیین نیست و متعلق به همه بشریت است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در همه جوامع بشری وقف یک امر فطری است، ادامه داد: وقف فرا دینی و فرا اعتقادی است و به عبارتی می توان گفت وقف بخشیدن وجود آدمیت است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: در همه ممالک خدمت به روح و روان و خدمت فرهنگ و علم و دین و خدمت به گسترش فضای معنوی و دینی در جامعه صورت می گیرد که همان وقف است.

 

وی با بیان ان که امسال 80 وقف جدید را داشتیم و این در حالی است که سال گذشته در مجموع بیش از 60 وقف در استان صورت گرفت، تصریح کرد: ارزش ریالی این تعداد موقوفات حدود 25 میلیارد ریال است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز نیازمند ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیازهای روز جامعه است، افزود: ترویج فرهنگ وقف و امامزادگان بزرگترین مصداق فرهنگ اسلامی در جامعه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که فرهنگ دینی و اسلامی امروز جامعه ما مدیون امامزادگان است، ادامه داد: نقش امامزادگان در ترویج ارزش های دینی و معنوی در جامعه بسیار اثرگذار است.

 

وی در ادامه با بیان این که تا امروز 14 هزار سند اجازه در این اداره کل تنظیم شد، ادامه داد: از این میزان تا امروز چهار سند اجازه اولیه بوده است که این رقم در سال گذشته شش هزار سند بوده است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود از در حال اجرا بودن 200 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه های عمرانی 94 هزار متر مربع زیر بنا دارد.

 

وی ادامه داد: تاکنون برای این پروژه های عمرانی 34 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و میانگین پیشرفت فیزیکی آنها نیز 60 درصد است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اهمیت و ارزش دفاع و حفظ از موقوفات را از اصل وقف  اعلام کرد و اظهار داشت: در ‌مازندران 160 هزار رقبه و 13 هزار موقوفه داریم که وجود این تعداد موقوفات استان ما را در رتبه دوم کشور قرار داده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات