۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۳۶۹۷۲

فعالیت تبلیغی حدود 500 مبلغ دینی در گلستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از فعالیت تبلیغی 485 مبلغ دینی همزمان با ماه صفر در استان خبر داد.
اعزام مبلغين به روستاهاي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت ایام ماه صفر  485 مبلغ  با هدف ترویج و گسترش سیره ائمه (ع) و بر پایی نماز جماعت و همچنین برگزاری جلسات سخنرانی با موضوعاتی نظیر تشریح فلسفه قیام عاشورا، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام شدند.

 

وی اظهار داشت: از میان مبلغان اعزامی، 15 نفر از حوزه های علمیه قم، 385 نفر مبلغ بومی و 85 مبلغه  بومی هستند که  در این ایام به  اجرای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در مناطق مختفلف استان خواهند پرداخت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان درباره چهار عنصر اساسی که روحانیان باید به آن دقت کنند، گفت: توکل به خدا، مخاطب شناسی و فن بیان، خشنودی خداوند و ابزار و روش های تبلیغ از عناصر مهمی است که مبلغان دینی باید به آن توجه داشته باشند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: بیشترین انتظاری که همواره از مبلغان اعزامی داشتیم، معرفت شناسی است که روحانیان باید نسبت به امام حسین(ع) داشته باشند تا بتوانند حس و حال معنوی را از طریق روایت و حدیث به مردم منتقل کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، نقطه اشتراک مردم و روحانیان را اعتقاد به خداوند و ائمه اطهار(ع) دانست: روحانیان موجب تقویت این اعتقاد هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﻟﮕﻮ و ﺳﺮﻣﺸﻖ ﺑﻮدن نهضت ﻋﺎﺷﻮرا و ﻗﯿﺎم اﺑﺎﻋﺒﺪﷲ اﻟﺤﺴﯿﻦ(ع) ﮔﻔﺖ: ﻣﻌﻤﺎر ﻋﺎﺷﻮرا ﺧﺪا است و ﻋﺎﺷﻮرا ﯾﮏ اﻟﮕﻮ و ﺳﺮﻣﺸﻖ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺸﺮی اﺳﺖ و اﯾﻦ بهایی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺪا ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﮫﻀﺖ داده اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم وﻟﯽ ﻧﮋاد اظﮫﺎر داﺷﺖ: ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎ اﺷﺎﻋﻪ ﺧﺮاﻓﺎت در دﯾﻦ آﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮ ﺷﺪه و ھﻤﻪ ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ در ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از اﻧﺤﺮاف ھﺎ ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪه ﺗﻼش و ﮐﻮﺷﺶ ﮐﻨﯿﻢ و در اﯾﻦ راﺳﺘﺎ ھﯿﭻ ھﺮاﺳﯽ ﺑﻪ دل راه ﻧﺪاده و در ﺧﺼﻮص اﯾﻦ ﻣﻌﻀﻼت ھﺸﺪارھﺎی ﻻزم را ﮔﻮﺷﺰد کنیم.

 

وی اﻓﺰود: ھﺪف ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ و ﮔﺴﺘﺮش دﯾﻦ، اﯾﻤﺎن و اﺧﻼق ﺣﺴﻨﻪ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻮده و اﯾﻦ ﻣﺴﺆوﻟﯿﺖ وظﯿﻔﻪ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﺮ دوش روحانیت اﺳﺖ و ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﯿﺎز روﺣﺎﻧﯿان ﺑﺎﯾﺪ در زﻣﯿﻨﻪ ﻋﻠﻤﯽ و ﻓﺮھﻨﮕﯽ و ﭘﮋوھﺸﯽ ﺧﻮد را ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎﺧﺘﻪ و ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و آﺷﻨﺎﯾﯽ دﻗﯿﻖ ﺑﺎ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﻼﻣﯽ و زﻧﺪﮔﺎﻧﯽ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ اﮐﺮم (ص) ﺑﻪ ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﻌﺎرف دﯾﻨﯽ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺑﭙﺮدازﻧﺪ.

 

حجت الاسلام ولی نژاد در ادامه سخنان خود بر ضرورت به روز شدن اطلاعات مبلغان دینی تأکید کرد و افزود: در حدیثی آمده که قرآن مثل خورشید همیشه تازه است، این حدیث، قرآن را مانند خورشید تشبیه کرد که همیشه تازگی دارد؛ به همین دلیل ما باید دین را به گونه‏ای تبلیغ کنیم که برای مردم همیشه تازه و جذاب باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: به‏ روز تبلیغ کردن دین یعنی اینکه شرایط و مقتضیات زمان را به خوبی درک کرده و با توجه به آنها، نسبت به تبلیغ دین اهتمام ورزیم.

 

وی، یکی دیگر از الزامات تبلیغ دین را خلوص نیت برشمرد و گفت: بدون خلوص نیت نمی ‏توان دین را به مردم، معرفی و حتی از آن دفاع کرد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که مروجان دین، در حقیقت، انبیاء و اولیاء الهی و ائمه معصومین(ع) بودند، خاطرنشان کرد: تقدیر الهی بر این قرار گرفت که ما نیز راه آنها را ادامه دهیم.

 

وی تاکید کرد: تبلیغ دین کار سختی است و باید از ذات اقدس الهی بخواهیم که شرایط و الزامات آن را نیز برای ما فراهم کند تا در قیامت، شرمنده نشویم./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات