۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۳۶۹۷۶
استاد حوزه و دانشگاه:

فعالیت تشیع لندنی جفا به اهل بیت است نه خدمت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: دشمنان با مشاهده عزت و اقتدار شیعیان جهان به ویژه تأثیرگذاری ملت ایران در منطقه، توطئه جدیدی با عنوان تفرقه میان شیعیان کربلا و شیعیان ایران را آغاز کرده اند.
حجت الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع عزاداران دهه سوم ماه صفر با تأکید بر این‌که معرفت بر سیره و سنت رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) بهترین راه برای عرض ارادت به ساحت ایشان است، اظهار داشت: اگر کسی شب قدر و قرآن را قبول داشته و روز غدیر را قبول نکند، دچار انحراف شده است.

 


وی با اشاره به این‌که داعش مولود توطئه های چندین ساله استکبار جهانی در منطقه است، خاطرنشان کرد: غرب از 10 سال پیش این حرکت را با آتش زدن قرآن و ساختن فیلم موهون علیه پیامبر رحمت آغاز کرده که با معرفی پیامبر(ص) به عنوان تئوریسین خشونت، «داعش» را سندی بر حرف های خود می دانند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که نباید اجازه انحراف در اجتماع بزرگ و میلیونی شیعیان در کربلای معلی داده شود، تصریح کرد: دشمنان با مشاهده عزت و اقتدار شیعیان جهان به ویژه تأثیرگذاری ملت ایران در منطقه، توطئه جدیدی با عنوان تفرقه میان شیعیان کربلا و شیعیان ایران را آغاز کرده اند.

 


حجت الاسلام نظری با هشدار نسبت به سوءاستفاده عده‌ای از تجمع 20 میلیونی عزاداران حسینی، گفت: باید جلوی رواج تفکرات تشیع لندنی گرفته شود، چراکه کوتاهی در مقابل چنین اشخاصی ظلم به اهل بیت(ع) است، مجتهد را جامعه مدرسین معرفی می کند نه ماهواره، فردی که به اصلاح آیت الله لندن‌نشین شناخته می‌شود و متعرض به دستگاه اباعبدلله است، باید رسوا شود.

 


وی در ادامه با تشریح آسیب‌های فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه های ماهواره ای به ویژه شبکه‌های فارسی‌زبان، از مردم خواست با تغییر سبک زندگی خود، ‌فرزندان خودشان را از این آسیب ها حفظ کنند و گفت: استفاده از ماهواره در شأن جامعه اسلامی نیست، چرا در پشت بام خانه‌ها در کشور اسلامی، این همه گیرنده ماهواره کاشته شده، خودمان با دست خود دشمن را وارد زندگی کرده‌ایم.

 


استاد حوزه و دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به محتوای حدیث شریف ثقلین پیامبر گرامی اسلام شد و اظهار داشت: قرآن بدون اهل بیت راهنمای بشر نیست، چراکه ائمه اطهار تنها مفسران حقیقی بطون مختلف آیات الهی هستند، از این رو نباید در مصداق اشتباه کنیم که چه چیز باارزشی را امانت گرفته ایم.

 


وی با بیان این‌که نفرین قرآن در صحرای محشر نصیب کسانی است که عامل به قرآن نبوده‌اند و تنها بر زبان آیات الهی را جاری می کردند، افزود: هویت و اعتبار قرائت قرآن به تدبر و عمل به آیات قرآنی است، اگر آیات قرآن در جامعه، عملی نشود قرآن به کتاب قصه ها تبدیل می شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات