۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۳۶۹۷۸
آیت الله حیدری تأکید کرد؛

ضرورت افزایش موقوفات جهت گسترش حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت وقف برای حوزهای علمیه، اظهار داشت: با افزایش موقوفاتی که برای ساخت و ساز و تأمین مخارج طلاب حوزه های علمیه وقف می شوند می توان افزون بر تقویت حوزه های علمیه به عنوان مهم‎ترین پایگاه تولید علوم دینی، فرهنگ غنی تشیع را نیز در جامعه گسترش داد.
آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در همایش یاوران وقف که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، با بیان این که در اسلام وقف به عنوان محور توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: اگر کشور ما بخواهد با مشکلات داخلی و خارجی مقابله کند باید براساس سنت ها به ویژه سنت وقف عمل کند.
وی ترویج فرهنگ وقف در میان جامعه اسلامی سبب رونق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: وقف سرچشمه خیرات و برکات برای خانواده های مستضعف، بهبود فعالیت های علمی و ترویج معارف دینی در میان جامعه اسلامی خواهد شد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ وقف در میان کشورهای اسلامی گفت: سپاس و قدردانی از همه واقفان یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ وقف برای گسترش این فرهنگ در میان مسلمانان است.
وی فرهنگ وقف در خوزستان را دارای ضعف های گوناگونی دانست و افزود: عدم وقف واقفان در زمینه های مناسب و وجود معارضان در اموال موقوفه افزون بر تضعیف فرهنگ وقف، سبب بروز برخی مشکلات در جامعه می شود.
آیت الله حیدری با بیان این که مهم ترین زمینه وقف، وقف برای حوزهای علمیه است، اظهار داشت: با افزایش موقوفاتی که برای ساخت و ساز و تأمین مخارج طلاب حوزه های علمیه وقف می شوند می توان افزون بر تقویت حوزه های علمیه به عنوان مهم‎ترین پایگاه تولید علوم دینی، فرهنگ غنی تشیع را نیز در جامعه گسترش داد./9462/پ203/ب2
ارسال نظرات