۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۳۶۹۹۰
امام جمعه آمل:

وقف بهترین دستور دینی برای کاهش فقر در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که در انجام وقف باید به مقتضیات زمانی توجه خاصی صورت گیرد، گفت: ترویج وقف های جدید باید به نحوی شایسته در جامعه صورت گیرد که ضرورتی انکارناپذیر است.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست تخصصی وقف با اشاره به اهمیت وقف در دین مبین اسلام، گفت: وقف در دین مبین اسلام و سیره بزرگان و اهل بیت معصومین(ع) از اهمیت والا و گرانقدری برخوردار است.

 

وی با بیان این که وقف امری زیبا، ارزنده و پسندیده است که ثمرات گرانقدری برای جامعه دارد، بیان داشت: وقف صدقه جاریه ای است که سبب ماندگاری انسان شده و احسانی ماندگار است.

 

امام جمعه آمل افزود: باید سیره و سنت گذشتگان در خصوص وقف احیا شده که باقیات و صالحاتی ارزشمند برای انسان است که می تواند ثمرات بسیاری برای جامعه داشته باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که واقفان در تاریخ زمینه ساز خیر و برکات فراوانی بوده اند، تصریح کرد: واقفان تلاش های بسیاری در راستای ترویج ارزش های والای دینی داشته که سبب شده اند این تعالیم ارزنده در جامعه گسترش پیدا کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که وقف به عنوان احسانی جاویدان باید در جامعه به درستی ترویج شود، گفت: گذشتن از مال بسیار سخت است که واقفان توانسته اند این اقدام ارزشمند را انجام داده و در مسیر تقرب الی الله گام بردارند.

 

وی با اشاره به این که مدت عمر انسان محدود بوده که باید بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشیم، ادامه داد: وقف به عنوان اقدامی ارزشمند می تواند برای همیشه جاویدان بوده و اثرات آن برای انسان باقی می ماند.

 

امام جمعه آمل افزود: در تعالیم والای دینی تاکید به انجام کارهای خیر و نیک شده است که باید با این اقدام گرانقدر ره توشه ای ارزنده برای سرای آخرت خود داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که در انجام وقف باید به مقتضیات زمانی توجه خاصی صورت گیرد، گفت: ترویج وقف های جدید باید به نحوی شایسته در جامعه صورت گیرد که ضرورتی انکارناپذیر است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در حوزه های مختلف نیازمند وقف هایی هستیم که می تواند در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود در جامعه بسیار اثربخش باشد.

 

وی با تقدیر از زحمات و تلاش های مجموعه اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل، گفت: حرکت در وقف های جدید باید به نحو ارزنده ای در خصوص سلامت، تحصیل و دیگر امور اسلامی وجود داشته باشد که اثرگذاری بسیار ارزنده ای دارد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات