۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۳۶۹۹۳

سفر نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی به شبستر

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس در سفر یک روزه خود به شهرستان شبستر در شهرهای شبستر، صوفیان و تسوج حضور یافت و کلنگ ساخت یادمان شهدای گمنام این شهرستان را به زمین زد.
حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي نايب رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی شهرستان شبستر با اشاره به ویژگی های پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: رسول اکرم(ص) حلقه ارتباط بین ملک و ملکوت بوده و اگر ایشان لباس هستی نمی پوشیدند امروز قرآن کریم در دستان ما نبود.

 


وی ادامه داد: ما مردم آذربایجان را با نام ولایت و محبت به امیرمومنان و اهل بیت(ع) شناخته و در شناسنامه این مردم نخستین نامی که ثبت شده، عشق و ارادت به پیامبراعظم و اهل بیت آن بزرگوار است و عزاداران این خطه پیشوای عزاداران بوده و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان این خطه عاشورایی حضور یافتند.

 


نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی های مردم آذربایجان گفت: اگر آذربایجان یک قطعه ناگسستنی از ایران نبود به شدت آسیب می دیدم و آذربایجان تابلو، شناسنامه و هویت ایران است.

 


وی افزود: نقش آذربایجانی ها در مدیریت کشور نقش بسیار فاخر بوده و رهبرمعظم انقلاب اسلامی و بسیاری از مدیران ارشد نظام و مراجع تقلید و علمای طراز اول در تاریخ برخاسته از این خطه اند.

 

حجت الاسلام ابوترابی شجاعت، سرسختی و شهامت را از مهم ترین ویژگی های مردم آذربایجان دانست و تأکید کرد: مردم آذربایجان نماد ایستادگی مقابل دشمنان بوده و تاریخ استقامت و ایستادگی اینان در مقابل گستاخی های عثمانی ها را فراموش نکرده و نام این دیار در تاریخ دفاع مقدس و یکپارچگی ایران ثبت شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: اگر در برابر دشمن استوار باشیم می توانیم از حقوق خود دفاع کنیم و ایستادگی در دفاع مقدس، عزت سیاسی و تمامیت ارضی ایران را به ارمغان آورده و همچنین ایستادگی در برابر استکبار و گروه 1+5 و دفاع از منافع ملی در داشتن دانش و فناوری هسته ای عزت امروزی را به وجود آورده و باید قدر این قدرت را بدانیم.

 

 

گفتنی است، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به شهرستان شبستر در شهرهای شبستر، صوفیان و تسوج حضور یافت و کلنگ ساخت یادمان شهدای گمنام این شهرستان را به زمین زد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات