۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۳۷۰۳۰
مدیر کل اوقاف زنجان:

1500 مسجد وقفی در استان زنجان وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به این که موقوفات موجود در زنجان منفعتی و انتفاعی است، گفت: 1500 مسجد در استان زنجان جزء موقوفات محسوب می شوند.
حجت الاسلام باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز در جریان بازدید از موقوفه بزرگ مظفر الدوله ته دره گزارشی از برنامه‌های هفته وقف در زنجان ارائه کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که امسال نیز طبق سنوات گذشته از نخستین روز هفته وقف برنامه‌های متعددی در استان اجرایی شده است اظهار داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در هفته وقف، همایش وقف و رسانه بود که برای پنجمین سال متوالی با حضور اصحاب رسانه و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف برگزار شد.

 

این مسؤول در ادامه به برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این مراسم در جوار آستان مقدس امامزادگان و مساجد استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با تاکید بر این که امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های هفته وقف با رویکرد ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف اجرایی می‌شود افزود: در برگزاری این برنامه‌ها از ظرفیت اصحاب رسانه برای تبلیغ بهتر این سنت حسنه استفاده شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: حضور اصحاب وقف و خیران در برنامه‌های مناسبتی اوقاف کمک شایانی به تشویق مردم برای انجام این سنت حسنه می‌کند به قدری که امروز با بررسی آمار و ارقام می توان گفت که 2200 موقوفه در استان وجود دارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با بیان این که موقوفات استان شامل موقوفات منفعتی و انتفاعی هستند تأکید کرد: 1500 مسجد در استان زنجان نیز جزو موقوفات محسوب می‌شوند و با وجود حجم بالای موقوفات در استان، اداره کل اوقاف زنجان در راستای بهره‌وری بهتر از موقوفات، پروژه‌های مختلفی از محل عواید آن‌ها اجرایی می‌کند که از جمله پروژه‌هایی که از محل موقوفات در حال ساخت است، تالار احسان می باشد که با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در زنجان و خدابنده به کار خود ادامه می دهد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه کمک به ازدواج جوانان را هدف ساخت تالارهای احسان عنوان کرد و گفت: از دیگر پروژه‌های مهمی که موقوفه بوده و در حال ساخت است، پروژه عام المنفعه چشم‌پزشکی است که با پشرفت فیزیکی 56 درصدی روبرو بوده و در راستای ارائه خدمات درمانی به مردم در حال ساخت می باشد.

 

این مسؤول در پایان با اشاره به اهداف اداره کل اوقاف زنجان از ساخت پروژه های مختلف عام المنفعه گفت: هدف کلی اوقاف از ساخت پروژه‌های مختلف، محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت اجتماعی است که تحقق بهتر این موضوع نیازمند یاری و کمک اصحاب وقف و خیران می باشد که البته اصحاب رسانه به عنوان وسایل ارتباط جمعی نقش غیرقابل انکاری در ترویج فرهنگ دارند و باید از این ظرفیت، استفاده لازم به عمل آید. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات