۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۳۷۰۵۵

نماز جماعت در بیش از دو هزار مدرسه مازندران اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش مازندران فعالیت های این اداره کل را در حوزه تربیت دینی موفق ارزیابی کرد و گفت: در بیش از دو هزار مدرسه استان نماز جماعت اقامه می شود.
نماز جماعت مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید علی قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران امروز در جمع مبلغان فعال در مدارس استان، حضور روحانیت در مدارس به منظور رونق و تقویت برنامه های دینی و فرهنگی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود نماز جماعت در مدارس استان با حضور 900 روحانی اقامه می شود.

 

وی با تأکید بر این که حضور روحانیت در مدارس موجب تعمیق باورهای دینی در میان دانش آموزان می شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا شاهد حضور طلاب جوان و با استعداد در مدارس باشیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که امروز جوانان و نوجوانان کشور هدف اصلی هجمه های فرهنگی دشمنان هستند، بیان داشت: روحانیت تنها قشری است که می تواند نسل جوان را از خطر هجمه های فرهنگی دشمنان مصون دارد.

 

قاسمی به نقش روحانیت در پاسخگویی به شبهات دینی اشاره کرد و افزود: امروز دانش آموزان ما با حجم زیادی از شبهات دینی مواجه هستند که روحانیت باید پاسخگوی این شبهات دینی باشد.

 

وی به تشکیل ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مازندران اشاره کرد و افزود: برنامه های منظمی در مدارس برای افزایش حضور دانش آموزان در نماز جمعه و جماعات طراحی شده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش جهت ارتقا فرهنگ عمومی جامعه نیز تاکید کرد و با اشاره به عناوین مذهبی و مبانی دینی در کتب درسی گفت: برای بهره مندی هرچه بیشتر از این منابع باید از ظرفیت های حوزه های علمیه استفاده شود.

 

قاسمی از ساماندهی گروه های تبلیغ دینی در مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توافقی که با حوزه علمیه صورت گرفته قرار است از این پس گروه های تبلیغی با هماهنگی حوزه علمیه مازندران به مدارس اعزام شوند.

 

وی همچنین از تقویت گفتمان های نمازشناسی، مسابقات وبلاگ نویسی و برگزاری جشنواره های فرهنگی نماز در مدارس مازندران خبر داد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که در حوزه مسائل و آسیب های فرهنگی کارهای پژوهشی در حال انجام است، خاطر نشان کرد: اشاعه و فرهنگ سازی و دیدار با علما و نخبگان دینی از برنامه های آتی این اداره کل است.

 

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد دارالقرآن های فعال در مازندران را 26 مورد برشمرد و توجه به عملکرد آن ها را از برنامه های آموزش و پرورش دانست.

 

وی با اشاره به شرکت بیش از 126 هزار دانش آموز در سال تحصیلی گذشته در مسابقات قرآنی یاد آور شد: امسال نیز برگزاری مسابقات موضوعی قرآنی از سوی این اداره کل پیگیری می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که آموزش و پرورش مازندران در یکسال گذشته از دستگاه های پیشرو کشور بوده است، افزود: بیش از 20 مورد تشویقی حاصل فعالیت و عملکرد معاونت های گوناگون نصیب این اداره کل شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات