۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۳۷۰۷۷
حجت الاسلام ماندگاری:

برخی هنوز ماهیت شیطانی امریکا را باور ندارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به ترفندهای مختلف شیطان برای تسلط بر انسان، گفت: امام خمینی(ره) با درک عمیق خود به ماهیت واقعی امریکا پی برده بودند اما امروز برخی مسؤولان هنوز باور ندارند امریکا شیطان است و کاری جز نیرنگ و فریب ندارد.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم شب شهادت امام رضا(ع) در هیأت رزمندگان اسلام با اشاره به اهمیت درک و فهم و معرفت انسان ها در نزد خداوند، گفت: بالاترین درک ها، درک اولویت امر خدا و ولی خدا بر ما است.

 

وی در ادامه به تبیین پنج فهم کلیدی در زندگی یک مسلمان پرداخت و افزود: نخستین مورد، فهم این است که هر چیزی مبدأای دارد که در دین اسلام، مبدأ همه آفرینش، خداوند است. دومین فهم کلیدی، درک این مطلب است که هرمبدأای مقصدی دارد(معاد) که این مقصد نیز در اسلام، خداوند است بنابراین خداوند بر همه عالمیان از مبدأ تا مقصدشان، احاطه دارد.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که میان این مبدأ و مقصد، تنها یک صراط مستقیم وجود دارد، افزود: درک این مهم، سومین فهم کلیدی به شمار می رود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شبهه صراط های مستقیم، گفت: این شبهه خلاف صریح قرآن کریم و امر رسول خدا(ص) است.

 

وی اضافه کرد: درک این که هر راهی راهنمایی دارد چهارمین فهم کلیدی زندگی مسلمان است بنابراین انسان باید برای طی مسیر زندگی، راهنما انتخاب کند اما باید توجه داشت که این انتخاب درست باشد.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که 60 درصد جامعه اسلامی ما ماهواره دارند، تصریح کرد: این بدین معنا است که 60 درصد جامعه به جای دین و امام از ماهواره خط می گیرند هر چند که به ظاهر دین دار و متدین و دوستدار اهل بیت(ع)هستند.

 

دشمن می خواهد به جای دین، ماهواره زندگی مردم را جهت دهی کند

عضو هیأت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با طرح این پرسش که چرا دشمنان با وجود تحریم های گوناگون، ماهواره و تجهیزاتی از این دست را تحریم نکرده اند، افزود: دلیل این امر این است که می خواهند به جای دین، ماهواره زندگی مردم را راهبری و جهت دهی کند.

 

وی در ادامه، ترویج ارتباط جنسی با محارم، هم جنس بازی، ارتباط با زن شوهردار، ارتباط زنان شوهردار با سایر مردان در جمع های خانوادگی، و خانه های مجردی را از مهمترین آسیب های ماهواره برشمرد و یادآور شد: این معضلات دامن گیر کسانی می شود که ماهواره را راهنمای زندگی خود قرار دهند اما سعادت، جاودانگی، عزت و نیک نامی از آن کسانی است که مانند شهدا، ائمه اطهار(ع) را راهنمای زندگی خود قرار می دهند.

 

حجت الاسلام ماندگاری، فهم این که راهزنی در مسیر بندگی وجود دارد که برای فریب ما قسم خورده است را پنجمین فهم کلیدی زندگی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر باور کنیم راهزنی غدر در کمین مان است قطعابا استعاذه به خدا و اهل بیت(ع)، خود را مسلّح خواهیم کرد.

 

وی در ادامه به والدین توصیه کرد: پیش از ورود دخترانتان به دانشگاه، آن ها را به ازدواج درآورید تا از آسیب ها و وسوسه های این محیط مختلط به دور باشند.

 

برخی مسؤولان هنوز ماهیت شیطانی امریکا را باور ندارند

وی با اشاره به وجود120آیه در مورد شیطان، گفت: این که امام خمینی(ره) فرمودند امریکا شیطان بزرگ است، به این دلیل بود که می دانستند ماهیت امریکا، شیطانی است با این وجود برخی مسؤولان جمهوری اسلامی هنوز باور ندارند که این ها شیطان هستند و کارشان فریب و منحرف کردن است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شیطان ابتدا ما را به اندازه شهوت، شهرت و سایر گناهان کوچک می کند و سپس بر ما سوار و مسلط می شود بنابراین اگر می خواهیم شیطان بر ما مسلط نشود از هر چه ما را کوچک و خوار می کند باید پرهیز کنیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع)، یادآور شد: این که ایشان می فرمایند من در سه جا در قیامت به دیدن زائرانم می آیم، این کُد را به ما می دهد که در تقاضای حاجت از محضر ایشان، فراتر از حاجات دنیوی، به فکر نیازهای اخروی که به مراتب بزرگ تر و ضروری تر هستند، باشیم.

 

لازم به ذکر است مراسم ظهر شهادت امام رضا(ع) فردا از ساعت 10 صبح با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج صادق آهنگران در محل جامعة الحسین(ع) برگزار می شود./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات