۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۳۷۰۸۸
امام جمعه خرم دره:

محرومیت زدایی از چهره اسلام از آثار زکات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خرم دره زنجان با اشاره به آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات در دین اسلام گفت: فقر زدایی و محرومیت‌ زدایی از چهره جامعه اسلامی، یکی از مهم ترین آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات محسوب می‌شود.
حجت الاسلام سيد علي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه خرم دره، امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان، با اشاره به این که زکات یکی از ضروریات دین اسلام به شمار می‌رود تصریح کرد: زکات یکی از دستورات مؤکد اسلام همچنین یکی از فروعات دین است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آثار و نتایج مثبت بسیاری برای پرداخت زکات در جامعه اسلامی وجود دارد که فقر زدایی و محرومیت‌ زدایی از چهره جامعه اسلامی، یکی از مهم ترین آثار و نتایج مثبت آن محسوب می‌شود.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به تأکیدات پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) بر پرداخت زکات گفت: این بزرگواران همواره بر فریضه الهی زکات تأکید داشته و در این راستا نیز خودشان پیشگام بودند، از این رو در بسیاری از روایات شرط قبولی نماز پرداخت زکات عنوان شده است که این امر نشان از اهمیت بسیار این فریضه الهی دارد.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به موارد پرداخت زکات افزود: پرداخت زکات به معنای ادای زکات و مصرف آن در مصارف شرعی آن است که فقرا در اولویت مصرف زکات قرار دارند.

 

امام جمعه خرم دره در ادامه با اشاره به موارد تعیین شده مصرف زکات در اسلام تصریح کرد: باید بر اساس موارد تعیین شده در دین و شرع نسبت به هزینه‌کرد زکات اقدام شود و بر اساس همین موارد تعیین شده از سوی دین مبین اسلام، خدمت‌رسانی به نیازمندان و حل مشکلات نیازمندان و فقرا باید در اولویت مصرف زکات قرار گیرد.

 

وی در ادامه با تأکید بر اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه این فریضه الهی و هزینه‌کرد آن اظهار داشت: در راستای پیشبرد اهداف عالیه در امر زکات باید از نهایت ظرفیت‌ها در اطلاع‌رسانی بهره برداری شود که یکی از موارد آن برگزاری جلسات چهره به چهره با کشاورزان و مؤدیان زکات می باشد و قطعا این امر تأثیر بسزایی در افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات خواهد داشت.

 

این مسؤول در پایان با ابراز آمادگی برای اطلاع‌رسانی در امر زکات گفت: تلاش می‌شود در خطبه‌های نماز جمعه نیز در زمینه امر زکات و آثار و نتایج مثبت پرداخت آن در جامعه مطالبی بیان شود.

 

گفتنی است؛ جلسه شورای زکات با حضور اعضای دبیرخانه این شورا از جمله جهاد کشاورزی، تبلیغات اسلامی، اوقاف، کمیته امداد و دیگر ارگان های مربوطه دیگر تشکیل جلسه داد./949/پ203/ب4

ارسال نظرات