۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۳۷۱۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

مسجد بهترین ظرفیت برای ترویج ارزش های ناب دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که مساجد بهترین مکان برای ترویج ارزش های دینی است، گفت: مساجد باید جای ذکر، عبادت ، طلب مغفرت و آشنایی با قرآن باشد که باید به این کارکردهای مهم توجه شود.
آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که  این مجالس بسیار قیمتی بوده که باید استفاده شایسته ای از آن داشته باشیم، گفت: اگر گوهرشناس باشیم می دانیم که این مجلس ها از چه عظمت والایی برخودار است.

 

وی با اشاره به این که هر یک از ائمه معصومین(ع) یک ویژگی خاصی، عالی و ممتازی دارند که باید پیرو این بزرگواران باشیم، بیان داشت: این مجلس نقش بسزایی در گره گشایی دارد که نباید بگذاریم چنین مجالس ارزشمندی به بعضی از آسیب ها مبتلا شود.

 

امام جمعه سابق آمل با تاکید بر این که مساجد بهترین مکان برای ترویج ارزش های دینی است، افزود: مساجد باید جای ذکر، عبادت، طلب مغفرت و آشنایی با قرآن باشد که باید به این کارکردهای مهم توجه شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که در امور دینی نباید به مسائل به صورت سطحی نگاه کنیم، ادامه داد: باید مساجد را به پایگاهی برای معرفت افزایی و تحصیل دین تبدیل کنیم که بسیار ارزشمند است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: ما که افتخار حضور در این مجالس را داریم باید تلاش کنیم سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) را در زندگی خود قرار داده و از این بزرگواران درس بگیریم.

 

وی با بیان این که انسان باید به جایی برسد که تمام دارایی او خداوند منان باشد، گفت: همه چیز ما از سوی خداوند متعال آمده است که باید مومن واقعی به درگاه حضرت حق باشیم.

 

امام جمعه سابق آمل با اشاره به این که انسان باید از شیطان دوری کرده و به سمت خواسته های آن نرود، بیان داشت: شیطان در مسیری تلاش می کند که انسان را از خداوند متعال دور کند که باید مراقب باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که انسان باید تلاش کند تا سیره اهل بیت معصومین(ع) و معارف قرآنی را در زندگی خود ترویج دهد، تصریح کرد: این بزرگواران انسان را به توحید دعوت می کنند و ما باید تلاش کنیم در کنار بهره گیری از اهل بیت(ع) زندگی خود را قرآنی کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه ، ادامه داد: آشنایی با ائمه اطهار(ع) باید به گونه ای باشد که سیره این بزرگواران را در برنامه های زندگی خود پیاده کنیم و کسی که در مسیر امام رضا(ع) است باید زندگی خود را بر محور قرآن قرار دهد.

 

وی با اشاره به این که ما از مساجد به درستی استفاده نکردیم، گفت: باید تلاش های گرانقدری در راستای بهره برداری شایسته از این مکان های مهم و ارزشمند در جامعه وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که انسان باید به داشته های خود رضایت داشته باشد، بیان داشت: اگر راضی به رحمت الهی هستیم باید شکرگزار حضرت حق بوده و گلایه ای نداشته باشیم./1314/950/پ202/ب1

ارسال نظرات