۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۳۷۲۰۹
آیت‏الله مجتهد شبستری:

قصد براندازی نظام سوءتفاهم محسوب نمی شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‏الله مجتهد شبستری با اشاره به حماسه نهم دی و نقش مردم در آن گفت: تشخیص حق و باطل از سوی مردم در فتنه 88 نتیجه بصیرت مردم در شناخت آرمان‏ های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بود که عده ای در پی آن هستند که این فتنه عظیم علیه نظام اسلامی را سوءتفاهم نشان دهند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري، امام جمعه تبريز

آیت‏الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حماسه ملت ایران در روز 9 دی سال 88، گفت: مردم فهیم و آگاه ایران در مقاطع حساس، وقتی که برای آینده کشور احساس خطر کنند با تمام وجود در صحنه حاضر می‏شوند.

 

وی با بیان این‏که در 9 دی سال 88 هم مردم احساس خطر کردند و به طرفداری از نظام در صحنه حاضر شدند، ابراز داشت: در فتنه سال 88 یک عده ناآگاهانه و یک عده هم مغرضانه به خیابان‏ها آمدند و کشور را با دلایل واهی به التهاب کشاندند و این حرکت آنها مردم را در روز 9 دی همان سال به صحنه آورد.

 

آیت‏الله مجتهد شبستری با اشاره به این‏که اعتراض کسانی که نظم جامعه را به هم زدند الگو گرفته از خارج از کشور بودند، اظهار داشت: آنها قصد براندازی نظام را داشتند و به دنبال این نبودند که در انتخابات تقلب شده است یا نه و مردم همیشه در صحنه ایران از نیت شوم آنها با خبر شده و حادثه نهم دی سال 88 را رقم زدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‏که حوادث روز قدس و عاشورا و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب ماهیت مسأله را برای مردم روشن کرد، تصریح کرد: مردم فهمیدند که این افراد نمی‏خواهند حقیقت را قبول کنند و هشت ماه صبر رهبر معظم انقلاب هم آنها را ساکت نکرد و به همین دلیل به خیابان‏ها آمدند و اعتراض خود را نسبت به اقلیت فتنه گر و سران فتنه نشان دادند.

 

امام جمعه شهر تبریز در ادامه با بیان اینکه عاشورا خط قرمز مردم در فتنه سال 88 بود، عنوان داشت: ملت ایران حاضر هستند برای امام حسین(ع) جان و زندگی خود را فدا کنند بنابراین در روز 9 دی سال 88 شاهد خشم عظیم مردم در خیابان‏ها و شهرهای مختلف سراسر کشور بودیم.

 

نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‏که برخی به دنبال القای این نکته هستند که حوادث سال 88 سوتفاهم بوده و نباید چندان به آن پرداخت، افزود: واقعیت مطلب این است که در سال 88 یک فتنه عظیم به راه افتاد و رهبر معظم انقلاب هم به این مطلب تأکید بسیار دارند.

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران در ادامه با بیان این‏که فتنه گران در سال 88 به دنبال براندازی جمهوری اسلامی بودند و نمی‏شود این مسأله را سوتفاهم خطاب کرد، ابراز داشت: مردم ما مردمی آگاه، فهیم و به دنبال فرامین رهبر معظم انقلاب هستند و با طرح این گونه مسائل نمی‏توان آنها را فریب داد.

 

آیت‏الله مجتهد شبستری در پایان با اشاره به این‏که بعد از فتنه سال 88 جریانی به دنبال تطهیر فتنه گران بودند و با روی کار آمدن دولت اعتدال فعالیت این جریان بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: سران فتنه افرادی بسیار افراطی هستند و تا امروز هم توبه نکردند و هنوز معتقد هستند که حرکتی در راستای برهم زدن نظم و امنیت ملی انجام نداده‏اند و تا وقتی که بر این اعتقاد باشند در بین مردم جایی ندارند./922/ت302/ج

 

 

ارسال نظرات