۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۳۷۲۱۹
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

احیای جایگاه واقعی وقف نیازمند تعامل دستگاه‌های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: احیای جایگاه واقعی وقف نیازمند تعامل و همکاری همه ارگان های فرهنگی و دینی است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حیدری، رییس کل دادگستری آذربایحان غربی امروز در دیدار با مدیر کل و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تأکید بر ترویج ارزش های دینی در جامعه اظهار کرد: تبیین و ترویج ارزش های متعالی دینی در جامعه و آشنایی مردم با سنت های حسنه موجب پیشرفت جامعه می شود.

 

وی گفت: نهادینه شدن ارزش های دینی و سنت های حسنه جامعه را در برابر حملات و شبیخون فرهنگی واکسینه کرده و مردم را در برابر هجمه های گسترده دشمنان مقاوم می کند.

 

حیدری گفت: عمده مشکلات جامعه به علت کمرنگ شدن ارزش های دینی و سنت های حسنه و غفلت از ترویج سنت های دینی و ارزش هاست که با واسطه توطئه های نرم دشمنان اتفاق افتاده است.

 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مقام معظم رهبری به هنگام، به موقع و حتی پیشاپیش به جامعه و مسؤولان در خصوص مسائل فرهنگی دشمنان تذکر داده اند به گونه ای که از سال های قبل بحث شبیخون فرهنگی را مطرح کردند.

 

وی گفت: امروزه دشمنان با بهره گیری از ابزارهای روز همچون فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و ... توانسته اند ذهن و فطرت پاک جوانان را خدشه دار کنند.

 

حیدری با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت و تیزبینی در چند سال گذشته موضوع اقتصاد را در شعار سال گنجانده اند.

 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی تأکید کرد: اگر با جدیت فرمایشات رهبری در خصوص مسائل فرهنگی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شود نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود.

 

وی در ادامه با تبریک  هفته وقف، گفت: وقف از جمله ارزش های دینی است که باید روز به روز در جامعه تعالی یابد.

 

حیدری با بیان این که همه باید در راستای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند، خاطرنشان کرد: جراید، صدا و سیما، حوزه های علمیه، علما، تبلبغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و... باید در راستای اشاعه فرهنگ وقف و افزایش موقوفات اهتمام داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: احیای جایگاه واقعی وقف نیازمند تعامل و همکاری همه ارگانهای فرهنگی و دینی است.

 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: دادگستری آذربایجان غربی نیز همچون سالهای گذشته برای احقاق حقوق موقوفات در جهت اجرای نیت واقفان تلاش دارد.

 

قدردانی حجت الاسلام مصائبی از همکاری تنگاتنگ همکاران دادگستری آذربایجان غربی

 

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: تمام همکاران قضایی نسبت به بحث موقوفات دقت دارند.

 

وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی موقوفات به دنبال احیای موقوفات و اجرای نیت واقفان به عنوان چشمه جاری و باقیات الصالحات افراد خیر است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: اگر پرونده ای با مستندات قضایی ارائه شود به صورت دقیق از سوی همکاران قضایی بررسی شده و راهنمایی های لازم صورت می گیرد.

 

گفتنی است، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، معاونان و دادستان ارومیه به منظور تبریک هفته وقف در اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی حاضر شده بودند./936/پ201/ب4

ارسال نظرات