۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۳۷۲۷۱

تمامی موقوفات آذربایجان‌شرقی سنددار می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در دفاع از حوزه تثبیت وقفیت کارهای شایسته ای صورت گرفته که مهم‌ترین آن سنددار کردن تمامی موقوفات استان است.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار کارکنان اوقاف با نماینده ولی فقیه در استان به ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های این سازمان پرداخت و اظهار داشت: سال جاری با عنوان نهضت سند گرفتن موقوفات نامیده شده که برنامه ریزی خود را بر مبنای دریافت سند تمامی موقوفات قرار دادیم.

 


وی با تأکید بر احیای موقوفات غصب شده در گذشته خاطرنشان کرد: در دفاع از حوزه تثبیت وقفیت کارهای شایسته ای صورت گرفته که مهم‌ترین آن سنددار کردن تمامی موقوفات استان است، رشد مطالبات و وصولی های اوقاف منجر به تثبیت 18 هزار رقبه و دو هزار و 230 موقوفه شده است.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به قابلیت‌های سامانه موقوفات استان گفت: راه اندازی سامانه جامع موقوفات هر موقوفه برای اجاری نیت امینانه واقف دارای شناسه شده و حساب مستقل خود را دارد و این ادعا را داریم که سنتی ترین اداره را در کل سازمان به مکانیزه ترین اداره تبدیل کرده ایم.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‎‌شرقی در ادامه با بیان این‌که پروژه های عمران، آبادانی و بازسازی بیش از 50 امامزداه شاخص استان به زودی به اتمام خواهد رسید، افزود: بنیاد توسعه و عمران موقوفات و صندوق قرض الحسنه راسخون  نیز در جهت ارائه تسهیلات برای مساجد امامزادگان، کارکنان و عموم مردم راه اندازی شده اند.

 


وی در ادامه با بیان این‌که اداره کل اوقاف استان نسبت با بیست و شش پله ارتقاء جزء استان های گروه الف قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال 80 تنها 8 شهرستان اداره اوقاف و امور خیریه داشت ولی امروز در 17 شهرستان اداره و دفتر نمایندگی راه اندازی شده است.

 


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزبانی تبریز از سی‌وهفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم در اسفندماه سالجاری اظهار داشت: افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در حوزه قرآنی از یک هزار و چهارصد نفر در سال 90 به 103 هزار نفر در استان رسیده است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ظرفیت 48 هزار حافظ استان در برنامه سه ساله تکمیل شده است، افزود: طرح‌های آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی، نشاط معنوی، سوگواره بصیرت عاشورایی، کنگره تبریز پیشرو تشییع، کنگره شیخ سلار، کنگره نگین هستی، کنگره کوثر بیکرانه و یادواره شهدای حافظ و قاری از جمله دیگر برنامه های فرهنگی این اداره است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات