۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۳۷۲۷۲

خبرگزاری رسا در تبریز رسانه برتر در حوزه وقف شناخته شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وقف از مسؤول دفتر شمال‌غرب خبرگزاری رسا در تبریز به دلیل پوشش گسترده مسائل مربوطه به این سنت حسنه الهی تجلیل به‌عمل آمد.
خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دومین همایش وقف و رسانه با عنوان «وقف؛ رسانه و چشم انداز فرارو» عصر امروز با حضور اصحاب رسانه‌ ها، فرماندار تبریز، مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی در تالار اقبال آذر تبریز برگزار شد.

 


بنابر این گزارش، این همایش با هدف تجلیل از فعالان حوزه وقف در رسانه ‌های مکتوب، دیدار، شنیداری و سایبری استان برگزار شد، که طی آن از مرتضی شفیعی مسؤول دفتر شمال‌غرب خبرگزاری رسا در تبریز تجلیل به‌عمل آمد.

 


حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در این همایش سنت دیرینه نبوی، علوی و فاطمی وقف را جوابگوی فطرت انسان دانست و گفت: انسانی که دوست دارد، همیشه ماندگار و ابدی باشد، تنها با اهداف نیک در طول تاریخ می درخشد و باقی می ماند.

 


وی وقف را تنها عامل ماندگاری نام و یاد نیک افراد در طول تاریخ دانست و افزود: وقف، سنتی است که نبی مکرم اسلام(ص) بر آن صحه گذاشت و بر اهمیت آن افزود، امروزه جوامع بشری به اهمیت وقف پی برده اند به طوری که بزرگترین مراکز آموزشی دنیا مثل هاروارد و آکسفورد و حتی مراکز نظامی و امنیتی کشوری مانند آمریکا با پشتوانه خیریه و وقف اداره می شوند.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به طرح اصلاحات ارضی رضاخانی که موجب تصرف موقوفات در سراسر کشور شد، ادامه داد: سنت تاریخی وقف در طول تاریخ گرفتار بلا شد به طوری که در دوران پهلوی رضاشاه کمر به از بین بردن آن بست و محمدرضا شاه با قانون اصلاحات ارضی به وقف ضربه اساسی وارد کرد.

 


حجت الاسلام حسینی با تأکید بر توسعه مشارکت های اجتماعی در عصر حاضر با عمل به نیات واقفان خاطرنشان کرد: وقف پشتوانه عظیم اقتصادی است که اگر این سنت حسنه احیا شود، کمک حال دولت در رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی خواهد بود، در این مسیر انتظار کار جدی از اهالی فرهنگ و رسانه داریم.

 


وی با بیان این‌که 450 مجموعه آموزشی، چهار بیمارستان، چند درمانگاه و هزاران هکتار از باغ های مستعد استان وقفی هستند، افزود: ربع رشیدی تبریز تنهاترین موقوفه ثبت جهانی ایران اسلامی است که احیای این موقوفه بزرگ نیازمند همت و عزم جدی مسؤولان است.

 


همچنین علی نواداد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌های استان در ترویج فرهنگ وقف گفت: باید با شناخت آسیب‌های فراروی کار رسانه‌ای در ترویج این سنت الهی، شرایط لازم را برای تأثیرگذاری رسانه‌های مکتوب، مجازی و دیداری د اشاعه فرهنگ وقف آماده کرد.

 


گفتنی است، در پایان این همایش ضمن تجلیل از فعالان عرصه رسانه، از کتاب فرهنگ تشیع، تمبر یادبود همایش و نرم‌افزار جامع امامزادگان استان آذربایجان‌شرقی رونمایی شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات