۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۳۷۲۹۷
رییس جمهور در نشست خبری:

طرح های مصوب دولت استان خراسان جنوبی را متحول خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که دولت پردخت تسهیلات و حمایت از سرمایه گذاران را راهکار توسعه مناطق محروم مانند خراسان جنوبی می داند، گفت: بودجه تمامی طرح های تصویب شده در خراسان جنوبی تا پایان 95 به صورت کامل اختصاص خواهد یافت.
حجت الاسلام روحاني رييس جمهور

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین روحانی در نشست خبری شب گذشته با بیان این که 270 میلیارد تومان اعتبار برای 21 طرح خراسان جنوبی مصوب شده است، گفت: پرداخت تسهیلات و حمایت از سرمایه گذاران ار ارهکاری دولت برای توسعه مناطق محروم مانند خراسان جنوبی است.

 

وی افزود: توسعه خراسان جنوبی تنها با تکیه بر نیروی انسانی و نخبگان امکان پذیر است.

 

رییس جمهور ادامه داد: مشارکت سرمایه گذاران خارجی یکی دیگر از تدابیری دولت یازدهم برای توسعه خراسان جنوبی بود که به خوبی برگزار شد و امید است نتایج بسیار خوبی با خود به همراه داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که موضوع راه‌های خراسان جنوبی مشکلات فراوانی دارد، افزود: براساس اولویت 100 کیلومتر از راه های خراسان جنوبی به بزرگراه برای جلوگیری از کاهش تصادفات و سوانح رانندگی تبدیل خواهند شد.

 

وی با اشاره به این که راه آهن بیرجند به راه آهن سراسری متصل خواهد شد، تاکید کرد: 10 میلیارد تومان اعتبار منطالعاتی این راه ها در سال جاری در بودجه پیش بینی شده و به مرور اختصاص خواهد یافت.

 

رییس جمهور با بیان این که مسأله زیست محیطی خراسان جنوبی نیازمند تحول است، ادامه داد: در این راستا طرح‌های بوته‌کاری، مالت‌پاشی و دیگر طرح‌های محیط زیستی انجام خواهد شد تا از افزایش بیان زایی و آلوده شدن هوای استان جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که خراسان جنوبی جاذبه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، ادامه داد: معادن متعدد مهم‌‌ترین جاذبه این استان است و طرح توسعه زغال‌سنگ طبس جز برنامه‌های دولت است که می‌تواند سبب ایجاد اشتغال و توسعه شود.

 

وی با بیان این که افتتاح منطقه ویژه اقتصادی و افزایش صادارت خراسان جنوبی را به یکی ار راه های بازرگانی و کریدرهای اصلی در زمینه توسعه صادرات در کشور تبدیل می کند، اظهار داشت: با توسعه صادارت خارجی در کنار توسعه خراسان جنوبی توسعه کشور هم رونق خواهد گرفت.

 

رییس جمهور با اشاره به این که در زمینه بهداشت و تعذیه مصوبات مهمی در خراسان جنوبی انجام شده است، از ادامه طرح بسته حمایتی و امنیت غذایی در خراسان جنوبی خبرداد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که باید مردم خراسان جنوبی در توسعه استان مشارکت خوبی داشته باشند، ادامه داد: مردم استان از توانمندی های علمی و فرهنگی بسیار خوبی برخوردار هستند.

 

وی یادآور شد: دولت برای حمایت از صاحبان صنایع و سرمایه گذاران تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته است که است تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به آنها پرداخت خواهد شد و امید است خراسان جنوبی با حذب سرمایه گذار بتواند الگویی برای توسعه سایر مناطق محروم باشد زیرا دولت سعی دارد با استفاده از جذب سرمایه گذار و پرداخت تسهیلات به آنها زمینه شکوفایی و توسعه مناطق محروم را فراهم کرده و در حال حاضر خراسان جنوبی یکی از استان های الگو ونمونه برای این کار است.

 

لازم به ذکر است، در پایان این نشست خبری روحانی بیرجند را به مقصد تهران ترک کرد./968/پ202/ج

ارسال نظرات