۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۳۷۳۰۶
رییس مجلس:

ایران از هیچ کمکی به عراق برای مقابله با تروریسم دریغ نمی کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در عراق یک فضای دوستی حکم فرماست و این عنصر در آینده این کشور تاثیرگذار است، گفت: جمهوری اسلامی همیشه در کنار ملت و مردم عراق بوده و از هیچ کمکی به آنان دریغ نمی‌کند.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار رييس مجلس با سيد عمار حکيم

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی که در سفری منطقه‌ای در عراق به‌سر می‌برد، امروز (پنجشنبه 4 دی‌ماه) با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار حول محورهای بررسی مسائل داخلی عراق به‌خصوص راه‌های مبارزه با گروه‌های تروریستی صورت گرفت و هر دو طرف بر وحدت گروه‌های سیاسی و مذهبی موجود در این کشور تاکید کردند.

رییس مجلس پس از دیدار با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی این کشور طی یک نشست خبری درخصوص نتایج بحث و تبادل‌نظر با وی گفت: در این دیدار درخصوص تحولات مهم منطقه و مشکلات تروریستی و همچنین مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گفت‌وگو داشتیم.

وی با بیان اینکه همچنین ارزیابی کلی از جمع‌بندی مذاکرات در عراق داشتیم، تصریح کرد: بسیار خوشحالم که امروز می‌بینم در عراق یک فضای مودت و دوستی حکم فرماست، چرا که این عنصر در آینده عراق تاثیرگذار است.

دکتر لاریجانی ادامه داد: آقای حکیم در این زمینه نقش موثر و دیدگاه‌های استراتژیکی دارند و بنده نیز راه روشنی را برای آینده عراق می‌بینم.

رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی همیشه در کنار ملت و مردم عراق بوده و امروز هم از ظرفیت خودبرای خاموش کردن بحران تروریستی عراق استفاده کرده و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.


دیدار دکتر لاریجانی با رئیس کنگره ملی عراق

بر اساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با احمد چلبی رئیس کنگره ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.



دو طرف درخصوص مسائل مهم منطقه‌ای از جمله راهکارهای مقابله با گروه‌های تروریستی گفت‌وگو و همچنین بر گسترش روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور تاکید کردند.


دیدار لاریجانی با رییس سابق مجلس عراق

این گزارش حاکی است، رییس مجلس شورای اسلامی با محمود المشهدانی رئیس سابق پارلمان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مباحثی از سوی دوطرف درباره مسائل سیاسی، وضعیت احزاب و گروه‌های سیاسی عراق مطرح شد.

دکتر لاریجانی با اشاره به موفقیت‌های کشورهای سوریه، لبنان و عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت: خوشبختانه با این اقدامات آرامش در این منطقه حاکم شده است.

همچنین محمود مشهدانی در این دیدار ضمن ارایه مطالبی درباره وضعیت گروه تروریست داعش و احزاب سیاسی عراق گفت: قطعا بهره‌بردار اصلی اختلافات سیاسی در عراق، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

ارسال نظرات