۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۳۷۳۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

عده ای از خواص هنوز هم عمق فتنه88 را درک نکرده اند/ توبه تنها راه بخشش سران فتنه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری 9 دی را برگرفته از باور دینی و ایمانی مردم دانست و با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع با سران فتنه، گفت: جرم کسانی که خواستار بخشش سران فتنه هستند از خود فتنه گران کمتر نیست.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این‌که حماسه 9 دی از باور دینی و ایمانی مردم نشأت گرفت، اظهار داشت: مردم به واسطه اعتقاد عمیقی که به اسلام، ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی دارند هرگاه این ارزش‌ها را مورد تهدید ببینند به میدان می‌آیند.

 

وی با بیان این‌که در روز 9 دی 88 یک دین گرایی عمیق ایمانی از درون مردم تبلور پیدا کرد و جوشید، گفت: هر چیزی که این ویژگی را داشته باشد و از باور، ایمان و نهاد ایمانی مردم نشأت بگیرد طبیعی است که ماندگار خواهد بود.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیه، ‌«مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ»،‌ گفت: هر چیزی که به خدا گره بخورد و از ذات الهی و باور ایمانی نشأت بگیرد ماندگار و باقی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این‌که موارد ماندگار در تاریخ، آثار و برکات فراوانی را نیز به همراه خواهند داشت، ابراز کرد:‌ حماسه 9 دی نیز آثار و برکات فروانی داشت و یکی از آثار آن این بود که فتنه دشمنان را از بین برد و خواب استکبار جهانی را آشفته کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که دشمن از سال‌ها قبل برنامه ریزی کرده و فتنه‌های گذشته نوعی زمینه سازی برای از بین بردن نظام اسلامی بود، افزود: دشمنان تصور کردند که در سال 88 می‌توانند توطئه‌های خود را به سرانجام رسانده و کار انقلاب را تمام کنند اما تمام این توطئه‌ها به مدد پرودرگار و به برکت حرکت عمیق مردم که ناشی از باور ایمانی بود، از بین رفت.

 

وی انقلاب اسلامی را دارای ویژگی‌های منحصر به فرد دانست و خاطرنشان کرد: این ویژگی‌ها حتی در صدر اسلام نیز وجود نداشته است و همه این ارزش‌ها به برکت و نشأت گرفته از باور ایمانی جامعه است.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این‌که برخی غافل از فتنه هستند و عمق این حادثه را درک نکرده‌اند، اظهار داشت: این افراد فریب خورده و از ترحم، مهر و محبت و رأفت اسلامی در قبال فتنه گران سخن می‌گویند در حالی که باید این افراد را با روشنگری و ذکر آسیب‌ها و صدمات فتنه از خواب غفلت بیدار کرد.

 

وی با تأکید بر این‌که فتنه گران به حق عمومی و 70 میلیون تعرض کردند، افزود: فتنه گران آسیب های فراوانی از جمله مالی، اقتصادی و جانی به جامعه وارد کردند از این رو به راحتی نمی‌توان از کنار این فجایع گذشت.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نهایت این است که رهبر معظم انقلاب از حق خودشان در قبال فتنه گران بگذرند اما نمی‌شود حق عمومی و 70 میلیون نفر را نادیده گرفت.

 

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت برخورد جدی با سران فتنه تأکید کرد و افزود: با برخورد جدی نباید اجازه تکرار چنین مواردی را داد؛ نمی‌شود عده‌ای مغرض با حمایت بیگانگان و سوء استفاده برخی از افراد جاهل و مزدور فاجعه‌ای را در کشور به وجود بیاورند و عده‌ای دم از بخشش و رأفت اسلامی بزنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از معاندانی که در به وجود آمدن فتنه نقش داشتند و امروز خواستار بخشش بدون محاکمه و بدون توبه سران فتنه هستند، گفت: جرم این افراد کمتر از سران فتنه نیست، با این افراد نیز باید برخورد کرد و نباید گذاشت آنها با مکرهای خود مجددا حوادث دیگری برای نظام اسلامی به وجود بیاورند./927/ت302/ج

ارسال نظرات