۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۳۷۳۲۸
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

محافل شهدا تجدید عهد با حجت های خدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به صبر، ایمان و اعتقاد جانبازان و شهدا به مکتب و نظام اسلام گفت: پیام خدا و اهل بیت(ع) سراسر درس زندگی و حیات طیبه است و شهدا پیشگامان دریافت این پیام بودند و اکنون وظیفه ما است که با برگزاری این‌گونه مراسمات با آنان تجدید پیمان کنیم.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌‌الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در مراسم سالگرد شهادت جانباز شهید سردار ناصر توبه‌ئیها که پیش از ظهر امروز در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، با اشاره به این‌که شهدا سبقت گیرندگان به سوی حیات طیبه هستند، گفت: پیام خدا و ائمه اطهار تماماً عامل حیات و سعادتمندی انسان است و در این میان شهدا این پیام را به درستی دریافتند و به کار بستند.

 

وی برگزاری مراسم ویژه برای شهدا را عامل رفع نیاز و عطش انسان در راه رسیدن به حیات طیبه برشمرد و افزود: برای تداوم این انقلاب و نزدیک شدن به زمینه های ظهور نه تنها ابتلائات و امتحانات سخت تر می شود، بلکه وظیفه و نیاز ما به الگو نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی در ادامه با اشاره به شخصیت معنوی سردار شهید حاج ناصر توبه‌ئیها گفت: این شهید عزیز که مدت 30 سال رنج و سختی جانبازی را تحمل کرده بود، که از او یک اسوه و حجت برای امروز ما ساخته است.

 

وی در ادامه بیان داشت: برگزاری این محافل همان تجدید عهد و پیمان با این حجت های زنده خدا است، که اگر در برابر عهد و پیمانی که با خدای خود بسته‌ایم، لحظه‌ای غفلت کنیم، به دورانی باز خواهیم گشت، که از اسلام جز اسمی باقی نمانده بود.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد جانبازان و شهدا را عاقلان اهل زمین خطاب کرد و گفت: همان قدر که زیارت اهل بیت(ع) سفارش شده است، باید در زنده نگه داشتن نام و یاد این شهیدان نیز بکوشیم که اینان واسطه میان ما و اهل بیت(ع) هستند.

 

وی در ادامه افزود: زنده نگه داشتن نام شهدا همان زنده نگه داشتن پیام اهل بیت(ع) است که نباید در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمن لحظه ای سستی کرد که هیچ قدرتی توان مقابله با مکتب حیات‌بخش اسلام را نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی در ادامه افزود: بزرگ‌ترین ثمره خون شهیدان برپا شدن دوباره پیام عاشورا و مکتب اهل بیت بود و شهدا بار دیگر پیام واقعی کربلا را در دنیا زنده کردند.

 

وی در ادامه بیان داشت: قبل از انقلاب با آنکه مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) برپا می‌شد ولی این مجالس تنها ابزاری در دست یزیدیان زمان برای مدح‌گویی آنان بود و پیام عاشورا روح و حقیقت خود را از دست داده بود همان‌گونه که حج بود اما کعبه در اسارت بود و امام بود که با اعلام برائت پیام حج را در دنیا زنده کرد.

 

امام جمعه نجف آباد در پایان با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، به ویژه همرزمان این شهید گفت: شهید ناصر توبه‌ئیها معاون سرداری بود که اکنون در عالم تشیع بیشترین رسالت را در عمل برای مقابله با دشمنان اسلام و سربازی در رکاب امام زمان دارد و او کسی نیست جز سردار سلیمانی مالک اشتر زمان که باید از ایشان بیاموزیم که چگونه شهدا ذوی الحقوق ما هستند./1306/پ202/ب6

ارسال نظرات