۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۳۷۳۷۶
حجت الاسلام زائری:

افراط در تبلیغ مفاهیم دینی نتیجه عکس می دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زائری گفت: متاسفانه رسانه ها، گاهی در برنامه های خود نسبت به موضوعات دینی افراط می کنند و در زمان های نامناسب به تبلیغ و ترویج مفاهیم دینی می پردازند که بیشتر باعث جدایی و دور شدن مخاطبان از این مقوله ها می شود.
حجت‌الاسلام محمدرضا زائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ‌حجت الاسلام محمد رضا زائری، از فعالان فرهنگی و رسانه ای کشور عصر امروز در آیین اختتامیه همایش وقف و رسانه خراسان رضوی اظهار کرد: مفهوم وقف در تعالیم دینی ما دارای دو رکن در آسمان و در زمین است.

 

وی در تبیین رکن آسمانی وقف، افزود: امر وقف تنها توسط کسی می تواند انجام شود که به آن اعتقاد داشته باشد؛ اگر کسی ایمان به غیب نباشد وقف انجام نمی شود. همچنین اگر اعتماد در زمین برای ادامه وقف بعد از مرگ وجود نداشته باشد بازهم وقف صورت نمی گیرد.

 

حجت الاسلام زائری تصریح کرد: رسانه به عنوان یکی از ارکان اطلاع رسانی در حوزه وقف می تواند ارتباط مطلوبی را بین دو رکن اعتقادی  و مادی وقف ایجاد کند.

 

وی در ارتباط با اهمیت رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف، تصریح کرد: امروزه مردم بر اساس علایق و میل خود زندگی و انتخاب می کنند که در همین راستا رسانه می توانند به عنوان یک مرجع عمومی بر باورها و علایق مردم تاثیر داشته باشند و به آن ها جهت دهد.

 

این فعال فرهنگی و دینی با اشاره به این که رسانه در واقع باید تنها فضای ارتباطی ایجاد کند و از هرگونه القای اجبار و تبلیغ زدگی در این زمینه پرهیز کند، گفت: رسانه باید اعتماد سازی لازم را در بین مردم برای ماندگاری موقوفات انجام دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: وقف، در جامعه اسلامی امری دستوری و اجباری نیست بلکه افراد بر اساس اعتقادات دینی و میل درونی آن را انجام می دهند.

 

 

حجت الاسلام زائری افزود: متاسفانه رسانه ها، گاهی در برنامه های خود نسبت به موضوعات دینی افراط می کنند و در زمان های نامناسب به تبلیغ و ترویج مفاهیم دینی می پردازند که بیشتر باعث جدایی و دور شدن مخاطبان از این مقوله می شود./930/پ202/ب5

ارسال نظرات