۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۳۷۳۷۸
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

گسترش فرهنگ وقف در جامعه نیازمند به کارگیری شیوه ‌های جدید است

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به این که نقش رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ وقف، غیرقابل انکار است، گفت: گسترش فرهنگ وقف در جامعه نیازمند به کارگیری شیوه ‌های جدید است.
حسين انتظامي معاون مطبوعاتي وزير ارشا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در سومین همایش وقف و رسانه خراسان رضوی که در محل تالار نور مشهد برگزار شد طی ارتباطی تلفنی، با اشاره به این که نقش رسانه ها در توسعه فرهنگ وقف غیرقابل انکار است، اظهار کرد: امروزه نگاه جامعه به امر وقف تغییر یافته است و رسانه ها به عنوان یکی از ارکان مهم وقف در جامعه می تواند باعث گسترش و عمیق شدن نگاه فرهنگی در آن شوند.

 

وی افزود: در همین راستا رسانه می تواند با برنامه ریزی های مطلوب و کارآمد، روند شکل گیری و رشد فرهنگ وقف را در جامعه افزایش داده و اثربخشی آن  را ارتقا بخشد.

 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: فرهنگ وقف نیز باید همچون فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی نهادینه شود و امیدوارم در سال 94 رسانه‌ها در این زمینه با قدرت بیشتری ورود پیدا کنند.

 

انتظامی تصریح کرد: دستگاه‌ها و ادارات با فعالیت و سیاست‌گذاری در حوزه وقف می توانند، افزون بر ایجاد پویایی در جامعه،‌شاهد تغییرات و تحولات مثبتی در محیط خود نیز باشند.

 

وی اظهار کرد: رسانه‌ها برای ارتقا فرهنگ وقف باید از فعالان عرصه وقف حمایت کنند تا تمکن مالی وقف نیز بیشتر ‌شود.

 

انتظامی با بیان این که گسترش فرهنگ وقف در جامعه نیازمند به کارگیری شیوه ‌های جدید است، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت و توان بالایی که رسانه ها در اختیار دارند می توانند باعث ماندگاری موقوفات شوند./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات