۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۳۷۳۸۰
آیت الله مکارم شیرازی:

داعش هیچ ربطی به اسلام ندارد/ شبکه های ماهواره ای بنیان خانواده و اعتقادات جامعه را نشانه گرفته‌اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در هیچ زمانی مانند امروزه اسباب فساد فراهم نبوده است، گفت: در حال حاضر 99 درصد از شبکه های ماهواره مردم را دعوت به فساد می کنند، دیدن این شبکه ها بنیان خانواده ها را نشانه گرفته اند.
حضرت آيت الله مکارم حضرت آيت الله مکارم آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، در دیدار با ائمه جماعات سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، گفت: امام خطاب به کمیل می فرماید ای کمیل دل های انسان همانند ظرفی هستند، ظرفی بیشتر سهم می برد که ظرفیت آن بیشتر باشد، هر زمینی به اندازه گنجایش خود می تواند از باران رحمت الهی استفاده کند.

 

وی افزود: فیض خداوند نامحدود است، انسان باید ظرفیت خود را بالا ببرد تا بتواند از فیض نامحدود الهی بهره ببرد، خودسازی سبب افزایش ظرفیت انسان می شود.

 

این مرجع تقلید با اشاره به ادامه روایت امام علی(ع) اظهار داشت: حضرت فرمودند که مردم از سه حالت عالم ربانی، متعلم و پیرو عالم و انسان بی برنامه خارج نیستند، انسان باید مشخص کند که در کدام یک از گروه ها قرار دارد.

 

وی به معانی عالم ربانی اشاره کرد و ادامه داد: یک معنای عالم ربانی می تواند اتصال به خداوند و داشتن تقوا باشد، معنای دیگر آن عبارت از عالم پرورش دهنده جامعه است، در این روایت هر دو احتمال را می توان در نظر گرفت، عالم می تواند با تقوا و پرورش دهنده باشد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که علمای ربانی قدم در جای انبیا و ائمه طاهرین(ع) می گذارند، ابراز داشت: همانگونه که مردم و موجودات جهان از وجود خورشیده بهره می برند، عالم ربانی نیز همانند خورشید بوده که مردم از پرتو وی استفاده می کنند.

 

وی گروه دوم را متعلم و پیرو عالم دانست و خاطرنشان کرد: این گروه به صورت خود سرانه عمل نمی کند و برنامه زندگی خود را از یک عالم ربانی دریافت می کند، این گروه همانند ماه هستند که نور خورشید را دریافت کرده و به مردم تحویل می دهند.

 

این مرجع تقلید با بیان این که گروه سوم را افراد بی برنامه تشکیل می دهند، یادآور شد: این افراد به دلیل بی برنامه بودن هر صدایی را که بلند می شود، دنبال می کنند، همانند برگ خشکی که به همراه هر نسیمی حرکت می کند، برگی که وصل به شاخه باشد، هیچگاه همراه نسیم جابه جا نمی شود.

 

وی با بیان این که افراد بی برنامه و بی محتوا نان به نرخ روز می خورند، بیان داشت: این افراد برای جامعه بسیار خطرناک هستند، بی برنامه ها تکیه گاه محکمی ندارند و وابسته به هیچ عالم و دانشمندی نیستند، و این مسأله سبب بدبختی آنان می شود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به وظایف ائمه جماعات در سازمان تأمین اجتماعی، گفت: شما باید مردم را وارد در گروه پیروان علمای ربانی کنید آنان را از بی برنامگی نجات دهید، مردم را در داشتن اعتقادات سالم، اعمال سالم و اخلاق سالم یاری کنید.

 

وی با بیان این که در هیچ زمانی مانند امروزه اسباب فساد فراهم نبوده است، افزود: در حال حاضر 99 درصد از شبکه های ماهواره مردم را دعوت به فساد می کنند، دیدن این شبکه ها سبب بلوغ زودرس، افزایش آمار طلاق و افزایش ارتباطات نامشروع شده است، امروزه بدترین مفاسد از غرب دنیا به شرق آن راه پیدا می کند.

 

این مرجع تقلید با بیان این که نباید از وضعیت موجود مأیوس و نا امید شد، اظهار داشت: فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) به اندازه ای قوی است که می تواند در برابر این مفاسد مبارزه کند، همین فرهنگ اهل بیت(ع) سبب به وجود آمدن بزرگترین اجتماع مذهبی جهان شده است.

 

وی با اشاره به آیه«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَ‌بُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَة»، ادامه داد: با وجود این که عوامل فساد زیاد است، اما باید با هدف رضایت خداوند در مقابل این سیل فساد ایستادگی کرد، اگر هدف خدا باشد ملائکه به یاری انسان می آیند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که بهترین روش تبلیغ، تبلیغ عملی است، ابراز داشت: امام صادق(ع) فرمودند که مردم را با عمل خود به دین دعوت کنید، دعوت به وسیله عمل هدایتگر خواهد بود، اگر کسی دارای صداقت، امانت، تقوا و تواضع باشد، سبب اقبال مرم به دین می شود.

 

وی به ضرورت هماهنگی در بین کارکنان ادارات گوناگون اشاره کرد و یادآور شد: پراکندگی در کار در دنیای امروز بی فایده است، به وسیله نشریه های داخلی و پیامک می توان این هماهنگی را ایجاد کرد، همه باید یک صدا باشند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اثر هم صدایی در کنگره مقابله با جریان های تکفیری، خاطرنشان کرد: در این کنگره بزرگترین مفتیان اهل سنت و بزرگان شیعه حضور داشتند، این کنگره در کشور کانادا نیز  منشأ اثر بوده است.

 

وی با بیان این که هدف کنگره مقابله با جریان های تکفیری، بیان مسلمان نبودن تکفیری ها است، گفت: داعش نه دولت و نه اسلامی است، اما کشورهای غربی به ویژه آمریکا اصرار دارند که برای خشن جلوه دادن چهره اسلام، داعش را دولت اسلامی معرفی کنند، دشمنان قصد ضربه زدن به اسلام دارند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: کشورهای غربی ادعا کردند که ایرانی ها طرفدار ترور هستند، اما دیدند که ایران با برگزاری همایش های گوناگون مانند کنگره بین المللی مقابله با جریان های تکفیری در صف اول مخالف با ترور و داعش است؛ بنابراین دروغ کشورهای غربی آشکار شد.

 

وی با تقدیر از فعالیت های سازمان تأمین اجتماعی، توصیه هایی به مسؤولان این سازمان ارائه کرد و اظهار داشت: این سازمان می تواند قشر ضعیف جامعه را در مشکلات، بیماری ها و کهولت سن یاری کند.

 

این مرجع تقلید در پایان ابراز داشت: امیدواریم که مسؤولان بالادست نیز دلسوزی کرده و به فکر خدمات این سازمان بیندیشند، باید مسؤولان این سازمان سعی کنند که در خدمت مردم، به ویژه اقشار ضعیف باشند که خدمتی از این بالاتر نیست، ذخیره آخرت خود را از این برنامه ها فراهم کنید./1323/پ201/ ج

ارسال نظرات