۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۳۷۳۹۳
کارشناس دینی:

اعتقاد به وجود امام زمان مورد اتفاق همه فرقه‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این‌که بسیاری از روایات که درباره مهدویت آمده است نبوی است گفت: به همین دلیل تمامی فرقه‌های اسلامی این روایات را نقل کرده‌اند از این رو هیچ تشکیکی در اصل وجود حضرت مهدی(عج) نیست.
ميلاد امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عرفاتی کارشناس دینی، امروز بعد از ظهر در برنامه روشنا شبکه جام جم صدا و سیما با اشاره به بحث مهدویت اظهار داشت: امام زمان(عج) قرآن ناطق و مصداق حدیث ثقلین است.

 

وی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را مبین و مفسر قرآن خواند و ابراز کرد: بسیاری از علمای اهل سنت، حدود دویست آیه از قرآن را در شأن اهل بیت(ع) می‌دانند.

 

این کارشناس دینی، مسلمان کشی به اسم جهاد را نتیجه فاصله گرفتن از سنت پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «هر کسی شهادتین را بر زبان آورد جان، مال و ناموسش محترم است».

 

وی افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله ایران، دفاع مقدس بود و بسیاری از فقها بر این باورند که جهاد ابتدایی فقط به دست پیامبر اکرم(ص) یا امام معصوم محقق می‌شود و جمهوری اسلامی تاکنون فقط از کشور دفاع کرده است و جهادی نداشته است.

 

حجت الاسلام عرفاتی به روایاتی که راجع به حضرت مهدی(عج) است اشاره و خاطر نشان کرد: بسیاری از روایات که درباره مهدویت آمده است نبوی است و به همین دلیل تمامی فرقه‌های اسلامی این روایات را نقل کرده‌اند از این رو هیچ تشکیکی در اصل وجود حضرت مهدی(عج) نیست اما در جزئیاتی همچون نسب و تبار فردی که این مسؤولیت را بر عهده دارد اختلاف است.

 

وی به حدیث نبوی درباره حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: در سنن ترمذی جلد 4، صفحه 439 از رسول گرامی اسلام(ص) نقل شده است که «مهدی(عج) در میان امت من است؛ فردی نزد حضرت مهدی(عج) می‌آید و به ایشان می‌گوید به من چیزی عطا کنید و حضرت به اندازه‌ای که در توان و ظرفیت آن فرد باشد، به او می‌بخشد» و این عبارت تمثیلی است بر این که حضرت به تناسب ظرفیت وجودی افراد به آنها می‌بخشد.

 

حجت الاسلام عرفاتی، قدرت امام زمان(عج) را نشأت گرفته از قدرت الهی دانست و گفت: هنگامی که حضرت مهدی(عج) از کنار خانه خدا قیام کنند همه قدرت‌ها از کار می‌افتد و  ایشان نیازی به جنگیدن ندارند.

 

وی به رفعت مقام و منزلت حضرت مهدی (عج) اشاره و تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند «حضرت مهدی(عج) پس از ظهور، وارد بیت المقدس می‌شوند و مردم و حضرت مسیح(ع) درنماز به ایشان اقتدا کرده و نخستین کسی هستند که با امام زمان(عج) بیعت می‌کنند» و این امر باعث می‌شود تا پیروان حقیقی ایشان نیز با امام زمان(عج) بیعت کنند.

 

این کارشناس دینی، عقل، علم و خرد را محورهای حرکت حضرت مهدی(عج) عنوان و تأکید کرد: از آیت الله حق شناس درباره رویکرد جهان غرب پس از ظهور نسبت به امام زمان(عج) سؤال شد و ایشان در پاسخ فرمود «نخستین کسانی که به حضرت مهدی(عج) ایمان می‌آورند عقلا و عالمان جهان غرب هستند که عمری در پی یافتن حق و حقیقت بوده‌اند» از این رو فقط مدعیان دروغین حق و حقیقت مقابل امام عصر(عج) می‌ایستند و جنگ و درگیری ایجاد می‌کنند.

 

حجت الاسلام عرفاتی در پایان به حدیثی از امام سجاد(ع) درباره حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و یادآور شد: حضرت امام علی بن الحسین (ع) فرمودند «حضرت قائم (عج) چند سنت از پیامبران دارد؛ سنت آدم و نوح(ع) طول عمر، سنت ابراهیم(ع) پنهان بودن ولادت و دوری از مردم ، از موسی(ع) غیبت از مردم، سنت عیسی(ع) اختلافی است که مردم در مورد او دارند، سنت ایوب(ع) فرج بعد از شدت است و قیام که سنت پیامبر اسلام(ص) است»./908/پ202/ف

ارسال نظرات