۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۳۷۴۰۲

سومین همایش وقف و رسانه در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه سومین همایش وقف و رسانه خراسان رضوی با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد در مشهد برگزار شد.
سومین همایش وقف و رسانه در مشهد برگزار شد سومین همایش وقف و رسانه در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سومین همایش وقف و رسانه خراسان رضوی عصر امروز با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مدیر شبکه شما، حجت الاسلام زائری، معاون سیاسی و مدیر کل آموزش استانداری، فرماندار مشهد، مدیر کل اوقاف و خیریه خراسان رضوی و مدیران مسؤول روزنامه ها و سایر رسانه ها در تالار نور مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این همایش، به  ارتباط و اهمیت رسانه در اطلاع رسانی و معرفی حوزه وقف اشاره کرد و گفت: خبرنگارانی که در عرصه خبر، خبرگزاری، مطبوعات و رسانه ملی فعال هستند بدانند،  این عرصه همچون محرابی برای عبادت، مقدس است؛ بنابراین امتیاز ویژه، می توانند  نقش مؤثرتری را در این حوزه ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: باید مؤلفه های وقف را به صورت جدی شناسایی و بازخوانی کرد تا به  احیای تمدن اسلامی کمک کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در صورتی که  بخواهیم در حوزه تعامل رسانه و موضوع وقف به افق های گسترده تری برسیم باید از زوایای مختلف این ارتباط، مورد بررسی و توجه جدی قرار گیرد، چرا که می تواند بیش از گذشته به این امر کمک کند؛ اما در حال حاضر این تعامل سخت انجام می شود چرا که ترکیب موضوعات جدید کمی مشکل و پیچیده شده است.

 

وی به نامگذاری امروز به عنوان روز بانوان واقف اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین بانوان وقف، واقف مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی است که در زمان طاغوت زندگی کرد  ولی، هرگز خوی طاغوتی نپذیرفت.

 

این کزارش حاکیست در ادامه همایش، بنا به ایده ارائه شده از سوی مجری برنامه، صندوق قرض الحسنه ای به صورت وقف، از سوی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد که درآمد آن برای فعالان رسانه هزینه می شود.

 

 در این همایش همچنین از برگزیدگان فراخوان آثار وقف و رسانه در رشته های مختلف به شرح زیر تجلیل شد:

حبیب قاآنی و محمدعلی علی نژاد در بخش گزارش، رضا فرهمند،مرتضی غیور و محمد لنگری در بخش فیلم، یوسف آکست، مسعود سهیلی و محبوبه سلطانی در بخش فیلمنامه، زهرا اسماعیلی، خانم کهنه، فروغ فرخ پور در بخش خبر، فاطمه روبند فروش، علی تیموری، زهرا روبند فروش در بخش عکس، سید مهدی وزیری، محمدرضا ال غلام  و گروه همراه، مینو حق نویس و اقاقیا محمدی، میلاد قنبری، داوود قنبری و سحر اسماعیلی در بخش روزنامه دیواری./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات