۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۳۷۴۱۰
استاد حوزه علمیه:

نماز مهم‌ترین وسیله تشکر از خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت شکرگزاری در پیشگاه خداوند، گفت: یکی از راه های یادآوری نام و یاد خدا، برپایی نماز است.
کرباسي کرباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا کرباسی مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) در جلسه اخلاق با بیان اینکه تشکر از نعمات الهی باید متناسب با آن نعمت باشد اظهار داشت: خداوند نشانه شکرگزاری از نعمت های خود را در ذکر و یاد خود می داند، یکی از راه های یادآوری نام و یاد خدا در برپایی نماز است، نماز مهم‌ترین وسیله تشکر از خداوند است.

 

وی با اشاره به اینکه نعمت های خداوند به انسان بی شمار است، ابراز داشت: انسان باید از هدایایی که خداوند به او داده است تشکر و قدردانی و از نعمت هایی که در اختیارش قرار دارد در مسیر صحیح استفاده کند.

 

حجت الاسلام کرباسی با اشاره به اینکه همه باید نمازی بخوانند که مورد قبول خداوند متعال باشد تاکید کرد: نوافل یومیه که وارد شده است جبران کننده نواقص نماز واجب انسان می شود که حتما باید به آن توجه شود، سعادت در دنیا و آخرت در گرو خواندن نماز در اول وقت است.

 

وی افزود: افرادی که قرار است در آینده جایگاه امام جماعت را برعهده بگیرند می بایست به نماز اهمیت و توجه بیشتری داشته باشند.

 

این استاد حوزه با اشاره به توجه بزرگان و علما به نماز خود تصریح کرد: بزرگان و علمای دینی از نماز خود در پیشگاه خداوند استغفار می کردند، اگر فردی بخواهد در نماز حضور قلب داشته باشد باید چندین دقیقه قبل از نماز خود را برای اقامه نماز مهیا کند./811/پ203/ب4

ارسال نظرات