۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۳۷۴۱۴
تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی:

بهشت، پاداش اطاعت از خدا و ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: همه کسانی که به صراط مستقیم راه یافته بهشتی شده و از دیدار پیامبران، صدیقان، شهداء و صالحان برخوردار می‌شوند در یک درجه قرار ندارند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‎‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه پنج‌شنبه در جلسه تفسیر هفتگی که در مصلی شهرری برگزار شد، گفت: ما در نمازهای خود از خداوند درخواست هدایت به صراط مستقیم که راه پیامبران، صدیقان، شهدا و صالحان است را داریم.

 

وی افزود: همه کسانی که مصداق یکی از این چهار طایفه بوده یا در مسیر رفیق آنها باشند به صراط مستقیم و در نهایت به بهشت راه پیدا می‌کنند.

 

تولیت‌آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به روایتی از امیرمومنان(ع) عنوان کرد: روزی یکی از اصحاب پیامبر(ص) با توجه به شدت محبت و عشق خود نسبت به پیامبر(ص) از ایشان سوال می‌کند آیا در روز قیامت ما از نعمت دیدار شما برخوردار خواهیم شد؟ آیه 69 سوره نساء بر پیامبر(ص) نازل می‌شود که خداوند می‌فرماید: ای پیامبر مژده بده که هر کس از خدا و پیامبر او اطاعت کند از نعمت دیدار اهل بیت و در راس آن پیامبر(ص) در بهشت برخوردار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری با اشاره به روایتی درباره درجات بهشت اظهار داشت: امام رضا(ع) می‌فرمایند: درجات بهشت مانند فاصله زمین تا آسمان است ممکن است دو نفر انسان اهل بهشت و از دیدار پیامبر(ص) برخوردار شوند اما فاصله آنها از آسمان تا زمین باشد.

 

وی افزود: در قیامت حساب اعمال بر اساس اعمال انسانها است حتی بهشتیان نیز بر اساس میزان اعمال نیکی که دارند در درجات مختلف بهشت قرار می‌گیرند عمل صالح هر کسی بییشتر باشد درجه بالاتری خواهد داشت فاصله طبقاتی در بهشت زیاد و بر اساس اعمال صالح بهشتیان است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: بهشت یک بهشت نیست همه بهشتیان هم در یک درجه بهشتی نمی‌شوند بهشت طبقات مختلفی دارد که یکی بالاتر از دیگری قرار می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری ابراز کرد: همه کسانی که به صراط مستقیم راه یافته بهشتی شده و از دیدار پیامبران، صدیقان، شهداء و صالحان برخوردار می‌شوند در یک درجه قرار ندارند.

 

وی افزود: اگر کسی در درجه بالاتری از بهشت قرار گیرد می‌تواند به درجات پایین نزد بهشتیان دیگر برود اما کسانی که در درجات پایین بهشت قرار دارند نمی‌توانند به درجات بالاتر بروند زیرا سرمایه و نیروی لازم را ندارند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات